Nekromanti KULT RULAR!!!

Chrono_UBBT

Veteran
Joined
13 Feb 2001
Messages
114
Location
Mars (tänker flytta till Pluto)
Detta är verkligen ett onödigt inlägg men jag måste bara berätta hur mycket jag tycker om Kult.
Jag köpte det för två dagar sen och sen dess har jag läst på som en galning, det är nog den bästa
spel värld jag har stött på allting är så coolt jag gillar verkligen det här spelet.
Det var allt jag hade att säga.
/Chrono

"It´s to bad she won´t live,
but then again who does"/Blade Runner
 

Johan Granberg

Swordsman
Joined
26 Nov 2000
Messages
757
Location
Umeå
Ja det är verkligen ett underbart spel! Lätt ett av mina absoluta favoriter.

"Det är bättre att dö stående än att leva på knä"
- Emiliano Zapata
 

kalcidis

Hero
Joined
30 Jul 2000
Messages
893
Location
Östbergahöjden
Kult är faktiskt riktigt bra. Första versionen är t.om. mkt bättre än de flesta spel på marknaden.

XertaiX sign är tufft.. Zapata var en intressant man.

mvh
/joakim kalcidis
 

Liner

Warrior
Joined
12 May 2000
Messages
274
Location
Ronneby
Visst är Kult bra! Ruggigt skrämmade skitbra! Infallsvinklarna är oändliga och världen är ju sällsynt mörk och grym... Det är ju knappt så man vågar spelleda den...

Reglerna är faktiskt ett av spelets stora styrkor, tycker jag. De är inte i vägen för rollspelandet och fungerar alldeles utmärkt.

Nu är det bara att hoppas att 7th Circle inte gör bort sig när de gör den nya upplagan... Är det fler än jag som håller tummarna?

/Daniel
 
Joined
26 Apr 2001
Messages
1,512
Location
Stockholm
Vet inte om det är sant...

... jag är ganska oerfaren som spelledare men jag minns att jag har spellett riktigt bra( faktiskt som bäst) i kult. Stämnigen i spelet gör att man kan spelleda skräckmiljön lättare på något sätt...

Weeha!
 

Liner

Warrior
Joined
12 May 2000
Messages
274
Location
Ronneby
Re: Vet inte om det är sant...

Precis! Det är inte så svårt som man tror! Spela på natten, tänd stearinljus, sätt på ett skräckfilmssoundtrack och du kommer att lyckas skrämma spelarna... Oavsett hur kass SL du är...=)

Skräck i rollspel är tacksamt på det viset. Det otäckaste är det som spelarna upplever, inte vad du förmedlar.

/Daniel
 
Top