Nekromanti Kult äventyr?

Markis_Lazarus

Veteran
Joined
18 May 2000
Messages
3
Är det någon här som vet var man kan få tag i kultäventyr? Både små och långa? På internet eller i affär spelar ingen roll! Dessutom läste jag inläggen om bakgrundsmusik och tänkte om man vill mer psykoligisk skräckmusik vilket band/skiva ska man välja då?

Markisen som intresserar sig för kult
 
G

Guest

Guest
De flesta som jag hittat är dåliga äventyr med färdiggjorda RPs!

// Robin P. Liljenberg - Vad är lockelsen i att byta RP inför varje äventyr (föredrar att låta rollpersonerna utvecklas)

Mäster Spelledare ;-)
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
jag kan rekomendera sveroks hemsida !!Där så tror jag att det finns en del äventyr, de har iallfall en hel del bra länkar.
Sen så finns det ju hobbyspel.com som säljer en del ävetyr.

[color:purple]Jag kom !
Jag såg !
Jag spelar som F** !</font color=purple>
[color:white]// Johan K</font color=white>
 

Shadowcat

Veteran
Joined
19 May 2000
Messages
32
Location
Varberg
Kolla in länkarna på denna sida. Det finns en del länkar till olika kulthemsidor med äventyr.
Beror lite på vad du vill uppnå med musiken?
Som jag skrev till den frågan så finns det en samlingsalbum till John Carpenters filmer. På denna finns det en hel del intressanta stressande låtar. Annars så kan jag rekomendera att kolla in NIN och FLA som stressande musik.
CitiZens filmmusik har även den en del intressanta spår.
Aliens3 finns det ett spår. "Candels in the wind" som är en personlig favorit.

/Shadowcat

Shadowcat
 

Bosse_UBBT

Swordsman
Joined
7 Feb 2000
Messages
429
Location
Stockholm
Tja, de kallas one-shots och är tänkta att spelas som tillfälliga äventyr mellan kampanjer. Något att spela för bara en kväll. Dessutom suger inte alla (långt ifrån).

Själv anser jag att mitt och Bjurshagens äventyr är de hetaste (på Sveroks scenariobank).

/Andreas (Bosse)
 

sluper

Swordsman
Joined
8 Jun 2000
Messages
432
Location
Umeå & Järbo (Sandvikens kommun)
testa http://www.geocities.com/Area51/Zone/2259/adventures.html där finns en del av varierande kvalitet. Rekommenderar "Echoes From the Past" av inga mindre än KULTS skapare Gunilla Jonson & Michael Peterssen. Använde mig av det scenariot för tre år se'n efter att ha spellett mig trött på KULT. Detta äventyr avslutar vilken kampanj som helst på ett mycket effektfullt och definitivt sätt (förutsatt RP:na lyckas... eller misslyckas, beror på hur man ser det)
 

Shadowcat

Veteran
Joined
19 May 2000
Messages
32
Location
Varberg
Som inlägg till Sluper så kan jag berätta att detta äventyr publicerades i Sinkadus nr? efter att ha gått som konventsäventyr på äventyrsspels egna konvent i Stockholm (har jag för mig) Äventyret finns där på svenska för er som tycker det är jobbigt med engelska

/Shadowcat

Shadowcat
 
Top