KryptCon 20/11 Göteborg, SL sökes

Cabal_se

Veteran
Joined
13 May 2019
Messages
37
Nu återuppstår KryptCon efter sin dvala. Den 20/11 slår vi åter upp dörrarna för Göteborgs OSR konvent.

Vi söker nu spelledare till evenemanget. Vill du leda någon härlig dunge så gå in på https://forms.gle/GHyf1C6uamACx6EP6 och anmäl dig.

KryptCon kommer att hållas på Johannebergsskolan i Göteborg den 20:e november. Det kommer att vara 2 spelpass under dagen. Bara OSR rollspel. OCH det är grattis. Mer information finns på West Coast OSR Fb sida, och mer information kommer.

Vi syns där
//WCOSR
 

Oldtimer

Slava Ukraini!
Joined
5 Feb 2002
Messages
4,270
Location
Göteborg, Lindome
Jag måste passa på och lägga ut en fundering. "i grund och botten försöker man återskapa spelstil och regler som användes i de allra första utgåvorna av Dungeons & Dragons"
Det jag framför allt minns är hur vi alla hade pärmar fulla av husregler. En del mer komplicerade än andra. Jag tror inte jag träffade någon som spelade med det lilla som fanns i den lilla bruna (senare vita) lådan. Så hur återskapar man det?
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,514
Det jag framför allt minns är hur vi alla hade pärmar fulla av husregler.
Husregler har absolut sin plats inom OSR. Vilka husregler som platsar är däremot en diskussion likvärdig med den längsta definitionsdiskussionen här på WRNU. 😉
 

Ape of Wrath

DOWN WE GO
Joined
13 Jul 2012
Messages
1,581
Location
Göteborg
Jag måste passa på och lägga ut en fundering. "i grund och botten försöker man återskapa spelstil och regler som användes i de allra första utgåvorna av Dungeons & Dragons"
Det jag framför allt minns är hur vi alla hade pärmar fulla av husregler. En del mer komplicerade än andra. Jag tror inte jag träffade någon som spelade med det lilla som fanns i den lilla bruna (senare vita) lådan. Så hur återskapar man det?
Genom att bjuda in spelledare?

Det hade varit superkul om du kom och spelledde med din pärm med husregler :)
 
Top