Nekromanti Krille - Konspirationssystemet?

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,926
Location
Sandukar
Kul och välmatat nummer, jag har ögnat genom det och börjar nu läsa. Men systemet för konspirationer som Krille har författat lämnar mig förvirrad (och det beror inte på att spelledaren i exemplet byter kön). Hur sätter man initialt Substansvärde? Jag finner ingen info om detta?

Och vid vilka nivåer börjar konspirationens mästare agera - skall man följa exemplet? För isf så måste man ju ha lyckats med ohemult många slag för att nå upp till 70% om nu inte Substansvärdet startar högt? Detta då varje bevis kanske ökar Substansvärdet med +1 (och varje motbevis sänker det kanske med -1).

Eller har jag missat något uppenbart?
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Hur sätter man initialt Substansvärde? Jag finner ingen info om detta?
Jodå: "En ny konspirationsteori formuleras som en eller två meningar som skrivs högst upp på ett blad. Därefter får den substansvärdet 0."

Och vid vilka nivåer börjar konspirationens mästare agera - skall man följa exemplet?
Det beror på hur paranoida och allvetande konspirationens mästare är.

Jag märkte att spelare väldigt lätt och väldigt ofta själva hittar bevis som talar för en teori även utan spelledarens inblandning och planering, men inte så mycket som talar mot den om inte spelledaren aktivt planterar sådant (vilket ju är ett säkert tecken på att den är sann), så substansvärdet går oftare upp än ner.

Takten är anpassad till ganska långa kampanjer, där folk inte dör såååå ofta. Tycker du att takten är för långsam, ändra den till ±1T6 istället (vilket jag naturligtvis borde ha skrivit i artikeln).
 
Top