Nekromanti Krig!

Ki-ai

Warrior
Joined
14 Sep 2010
Messages
268
Hur använder ni Fallen i krig? Man vill ju att de skall göra verklig skillnad, men hur då?


Jag vill att det skall kännas:

1. Lite mystiskt och skrämmande

2. Mäktigt och farligt.

3. Coolt.

Var introducerar ni dem? Jag tänker mig Spanien -37 med katolska präster på Francos sida och sataniska kultister hos de frivilliga från utlandet.
Hur bekämpar ni dem? AT-Gevär?
 

Totte

Warrior
Joined
1 Aug 2004
Messages
387
Hej,

Jag har inte haft något riktigt krig än förutom lite Franskt artilleri som slagit ner. Jag tror inte riktigt karaktärerna i O:FR är lämpade för att möta Fallens i krig. typ en bataljon SS Fallens, men för det skulle jag nog vilja ha en knippe granatkastare eller nått.
 

Ki-ai

Warrior
Joined
14 Sep 2010
Messages
268
Jag menar inte att vi skall spela fältslag med proffesorer och bibliotekarier, dock hade jag en expedition in i Det Mörkaste Afrika (Tm) som urartade i ett fyrvägskrig mellan papister/tyskar/italienare och rollpersonerna.

Jag menar mer, varför är det så jäkla farligt att tyskarna har fallens. Hur kan man göra dem coola, vad kan man höra för rykten, vad kan karaktärerna se?

Det behöver inte vara enorma strider
 

Gentleman

Veteran
Joined
3 Feb 2006
Messages
5
Location
Warberg
Sen några månader tillbaka spelar jag och min spelgrupp Masks of Nyarlathotep (den massiva kampanjen till C&C) modifierad till O: Fallen Reich. Jag har tagit bort alla komiska inslag i O:FR, istället är världen mörk, kall, skrämmande och generellt mer "vuxen" och komplex.

Jag älskar storyn i O:FR, jag älskar brädspelet som man tar fram karaktärerna med. Men tyvärr har jag efter sex speltillfällen kommit fram till att reglerna är alldeles för undermåliga (trots att regler alltid är sekundärt för mig). Nu använder vi bara färdighetspoäng för att uppskatta en ungefärlig procentchans vid varje slag. Det funkar men är inte idealiskt.
 
Top