WRNU Kram-react?

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Forumet behöver en reaktion som är ett hjärta eller en kram och som inte ser ut som att man gillar det som händer, utan bara vill visa varm sympati. "Sad" duger inte riktigt, tycker jag, för det känns som att den fokuserar på vad den får mig att känna.

Det här är en grej jag använder en hel del på Facebook ("care") och Discord (🫂), och som jag upplever är rätt bra för att signalera just den känslan.

Den där smileyn med hjärtan som ögon är för glad och som sagt är ju "sad" för mig liiite för "det där gör mig ledsen" snarare än "jag vill att det ska bli bättre för dig".

Jag har ingen aning om hur tekniskt krångligt det är att lägga till eller om det ens låter sig göras utan för stora ingrepp i forummjukvaran (jag vet att vi inte vill göra för mycket "custom"). Men jag tänkte framföra önskemålet iaf.

(Ja, det finns som smiley och man kan göra ett helt svars-inlägg där man bara lägger in den, men det är inte riktigt samma grej som att react:a…)

Enligt Xenforo-forumet ska det inte vara något stort problem att lägga till emojis till de 6 som redan finns så länge de finns i det register som Xenforo använder, antagligen JoyPixels, där den närmaste är 🤗. Däremot hittar jag bara tydliga instruktioner för Xenforo 2.1 medan WRNU använder 2.3 så det är möjligt att det inte längre är så lätt.

Av Paul Ekmans sex grundkänslor är ledsamhet :(, ilska :mad:, överraskning 😲 och glädje 👍:love::ROFLMAO: representerade, varav glädje förekommer tre gånger, med :ROFLMAO: som en möjlig hybrid med överraskning. Däremot är grundkänslorna äckel :sick:/🤮 och rädsla :eek: helt frånvarande. Nu pratar ni om att lägga till en ytterligare för glädje 🤗. Är tanken att köra lite Sapir-Whorf och få oss att enbart kunna tänka snälla tankar genom att bara lägga till glada symboler?

Nu pratar ni om att lägga till en ytterligare för glädje 🤗. Är tanken att köra lite Sapir-Whorf och få oss att enbart kunna tänka snälla tankar genom att bara lägga till glada symboler?
OBS! Detta är ett förslag från en användare, inte något som drivs aktivt av redaktionen.

Back