Hur stor är egentligen kontakterna mellan kraggbarbarerna+eyrentigrinnorna och Drunok? Inspirerad av Ymir skall jag göra en kampanj där det blir rauninvasion i landet, och de tappra rollpersonerna ska bege sig norrut till de väldiga barbarerna för att hämta hjälp... är det troligt att kragg kommer att bry sig om de verkligen fattar att det är allvar? Och hur pass vänskapliga är raunlänningarna och kragg sinsemellan?
Alltså... Kragg+Drunok=sant?
Kragg+Raun=sant?
Några andra saker jag ska tänka på innan jag låter raunlänningarna strömma in i de vinterbistra landet? Storyn är den att prins Rion förolämpade raunlänningarnas väldigaste hövding (typ en Attila) och denne utmanade den oförsiktige prinsen på duell... när detta kom fram blev ett litet Prins Rion-fangäng i Urag-Ghan lite griniga och plundrade och brände raunernas ´högkvarter´. Varpå allt blev kaos och raunerna med deras mäktiga hövding invarderade landet. Duellen har ännu inte ägt rum, och det blir även rollpersonernas uppdrag (uppdragsgivare: Kung Akala Gahallan III) att hindra prinsen från att duellera - motståndaren är övermäktig.
-Hjalle låter rollpersonerna jobba... men än så länga är det bara syrran
Alltså... Kragg+Drunok=sant?
Kragg+Raun=sant?
Några andra saker jag ska tänka på innan jag låter raunlänningarna strömma in i de vinterbistra landet? Storyn är den att prins Rion förolämpade raunlänningarnas väldigaste hövding (typ en Attila) och denne utmanade den oförsiktige prinsen på duell... när detta kom fram blev ett litet Prins Rion-fangäng i Urag-Ghan lite griniga och plundrade och brände raunernas ´högkvarter´. Varpå allt blev kaos och raunerna med deras mäktiga hövding invarderade landet. Duellen har ännu inte ägt rum, och det blir även rollpersonernas uppdrag (uppdragsgivare: Kung Akala Gahallan III) att hindra prinsen från att duellera - motståndaren är övermäktig.
-Hjalle låter rollpersonerna jobba... men än så länga är det bara syrran