Nekromanti Krönikan om Törnetronen, del 1: Tistla Fäste - Väktarens Vrede

pappa

STOCKHOLM KARTELL
Joined
4 Nov 2006
Messages
572
Location
Skogen
Från och med idag går det att förbeställa första delen i den sjudelade äventyrskrönikan Törnetronen. Bokens första sektion bygger vidare på grundbokens avsnitt om skattletarstaden Tistla Fäste, därefter kommer en spelledardel med hemligheter och avslöjanden. Avslutningsvis innehåller boken det actionladdade och högdramatiska scenariot Väktarens Vrede som inleder kampanjen.

Det finns också en kampanjöversikt för gratis nedladdning, som går igenom krönikans tema, aktörer och enskilda äventyr.

Läs mer här.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,585
Location
Rissne
Fräsigt! Gillar skarpt att det satsas på feta kampanjer; det är ju sånt jag själv varit skitdålig på att fixa till mina spel men som jag verkligen gillar när andra gör. Jag har inte ens läst klart grundboken ännu men tänker definitivt se till att köpa på mig den här kampanjen...
 

Cassius

Hero
Joined
12 Feb 2012
Messages
1,373
Location
Skåne
Precis som Krank säger så är det jag är sämst på men det mina spelare älskar mest. Igår spelade vi lite Symborum och snackade minnen och då slog det oss att allas starkaste minnen var från Undergångens Arvtagare.
 

Lilja

Veteran
Joined
19 Feb 2014
Messages
146
Tack för de uppmuntrande orden!

Vi hoppas också att översikten ska göra det lättare för spelledare att planera framåt. Det var något vi fick önskemål om kring Undergångens arvtagare, och det är klokt tänkt. Även om framtida äventyr är okända i detalj (också för oss!) så kan vi hjälpa spelledare med de grova dragen.
 

Moberg

Veteran
Joined
31 Jul 2014
Messages
107
Det ser fantastiskt bra ut, och låter mycket spännande! Det ska bli grymt kul att spela detta. Härligt att det blev en riktigt bastant bok också, trodde inte den skulle vara så pass lång. Får man fråga hur stor själva kampanjdelen är?
 

Moberg

Veteran
Joined
31 Jul 2014
Messages
107
Efter att ha läst igenom kampanjöversikten känns det om möjligt ännu mer spännande att hugga tag i detta. Det känns överlag väldigt spännande, genomtänkt och episkt!

[Spoilervarning] Jag hade kanske hoppats att Davokar hade haft en ännu större roll i kampanjen än den verkar ha för tillfället. men det kanske är mer betydande än vad som framgår, eller så är det jag som tolkar det tokigt. [/Spoilervarning]ar. /
 

Lilja

Veteran
Joined
19 Feb 2014
Messages
146
@Moberg; ungefär hälften är äventyr, resten alltså kampanjmaterial kring Tistla fäste.
 
Top