[Krönika] Trail of Cthulhu - eget scenario

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,970
Location
Linköping
Kom precis på att jag inte har nåt flashigt namn på mitt scenario, men huvudpersonerna har fått ett uppdrag av polischefen i Beacon Hill-distriktet i Boston att driva en parallell utredning av mordet på stadens borgmästare eftersom dödsfallet inte riktigt går att förklara med medicinska termer fullt ut. Det ser lite ut som att han har slagits med eld typ.

Så jag har preppat med en mindmap och en hel del handouts i roll20. Mest bilder på platser, bilder på föremål och personer med mycket korta beskrivningar. Bakgrunden är en gammal bostonkarta där jag lägger platserna ovanpå. Alltihop i ett försök att skapa stämning och underlätta för spelarna att följa ledtrådar. Det är för övrigt skitsvårt att veta hur lätta/svåra ledtrådar är och vad som är lagom mängd information.

Nu är vi igång i alla fall och så här i börjar bli det förstås mycket att ta in i spelarna när flera platser framförallt presenteras på relativt kort tid. De kommer att behöva återbesöka dem, men än så länge är det bara en ledtråd de inte fått som jag hade tänkt att de skulle få (de kollade helt inte upp den grejen). Här går det ju att vara lite självkritisk, men det blir ju inte kul att säga "ni borde ju kolla X också". Får ge dem en hint nästa gång.

Blivit lite action också för att det inte bara ska bli teoretiskt. Biljakt och en knytnävesstrid med boktjuvar.

En mycket lovande inledning.
 
Top