Kort DnD5E test över Discord

Evellon

Veteran
Joined
6 Jan 2022
Messages
11
Location
Bredbyn/Örnsköldsvik
Testade ikväll för första gången att spela över Discord.
Jag var SL, även det första gången för DnD.

Spelade gjorde en ur min "ordinarie" spelgrupp, som drogs igång i vintras, en kompis till honom från Småland och en gammal klasskompis till mig från Nyköping.

Kortfattat så har RP (2 Rogue och 1 fighter) rest till byn Pinebor då de hört att det finns en rik Greve någonstans runt där.
Deras plan är att flytta rikedomen från greven till sig själva.
När de anlänt till byn ser de snart en grupp om 15 soldater som står och trakasserar fattiga slitna bybor .
RP tror att de, trots nummerärt underläge 1:5 , med stealth-attacker ska kunna vinna över soldaterna.
Det gick sådär, men då fightern fick nat 20 på ett acrobatics-slag lyckades han hoppa upp på kaptenen över soldaterna och sätta yxan mot halsen på honom.
Efter lyckade slag på deception och persuasion så lugnas allt ner och ses som ett konstigt "fylle-misstag" soldaterna drar med sig ett gäng bakbundna bybor till Pine-fästning och RP klarar sig med skarp varning om att nästa gång dödas de utan möjlighet till pardon.
De drar sig tillbaka till byns värdshus för återhämtning och insamla information inför deras kommande kupp mot greven.

Det blev slutet på denna session.
Lärdom som SL är att stora strider med många är jävligt jobbigt att hålla koll på. Både HP för alla, vilka SLP som attackerar vem och hålla turordningen.
Min tanke var egentligen att de skulle smyga/följa efter soldaterna, hitta fästningen och sedan leta en väg in. Så blev det inte 😂
 
Top