Nekromanti Koreansk Gaming-TV

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,420
Jao, det är sant. Vi har alla hört att koreanerna är tokiga i datorspel. Det är sant. De är så tokiga att de har tv-kanaler speciellt för fanatikerna. Nu har vi sådan tur att de sänder via internet också.

De sänder framförallt Warcraft III och Starcraft men det är även massa andra skumma spel som jag aldrig sett tidigare.

Det här kanske kan roa någon av er... :gremsmile:

För att kolla på det kopierar ni adressen och använder funktionen öppna url eller motsvarande. Auto-länken funkar troligtvis inte utan man får ett felmeddelande från M&Ms sida... Eller så... :gremlaugh:
mms://211.39.136.31/ongamehi

DJI DJI AAAAHHHHHHHHH!!
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Ja, jä****...

När man tror att man har sett & hört det mesta så kommer det här... :gremgrin: :gremgrin:
Vet inte om jag ska skratta eller gråta, men tydligen så kan man göra tv av det mesta..
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,981
Location
Linköping
De är så tokiga att de har tv-kanaler speciellt för fanatikerna. Nu har vi sådan tur att de sänder via internet också.

Det första har jag vetat länge, det andra var en nyhet. En polare var (relativt) seriös starcraft-lirare på den gamla goda tiden (kom 8:a i SM en gång) och han berättade nån gång om att vissa spelare (kommer inte ihåg om det var från Europa, USA eller både och) som åkte till Korea och försörjde sig på att spela penningstinna starcraftturneringar. Kul liv (antar jag). :gremgrin:
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,420
han berättade nån gång om att vissa spelare (kommer inte ihåg om det var från Europa, USA eller både och) som åkte till Korea och försörjde sig på att spela penningstinna starcraftturneringar

Jomen så är det, fast inte lika mycket Starcraft längre, men desto mer Warcraft 3. Nyligen åkte tre spelare från europeiska klanen Schroet Kommando över till Korea för förhoppningsvis tjäna lite pengar på det. Datorspelarna är som postjärnor där. :gremsmile:

De svenska Warcraft-spelarna visas då och då på kanalen. Tror de skulle spela på Torsdag runt två.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Hemmm, tänk om man kunde försörja sig på a´tt bara spela. Man kanske kunde bli profisonell SL & sådant...
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,930
Håll er undan för guds skull!

Jag varnar er, man kollar en gång, skrattar lite. Men snart så smyger man sig tillbaka hit och kollar vilken URL det var igen. Kollar lite till, garvar lite. Man visar sina kompisar. Sedan är man fast.

Jag tillbringade ett par timmar igår framför ongamenet och drack öl med en kompis. Vi följde Starcraftturneringen med stort intresse.

*burrrr* beroendeframkallande.

/Vulf
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Re: Håll er undan för guds skull!

Jag for till Jönköping 17.03 i lördags. Redan på tåget var abstinensen där.. och nu sitter jag här igen, framför en match mellan Zerg och Terran där det antgaligen blir marines, medics och firebats mot en satans massa zerglings som vanligt. :gremgrin:
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Re: Håll er undan för guds skull!

Vilken värdelös varning! Nu var jag tvungen att kolla bara för det (hittils är jag dock bara belönad med reklam, vilket inte gör mig något, älskar att se reklam från länder som inte är Sverige)!

Jag känner mig som Milhouse i Simpsons: "The disclaimers just made me want to do it more!".
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Re: Håll er undan för guds skull!

Reklamen är ju det _absolut_ sämsta med den kanalen. Det är som nån parodi, typ den reklam som de brukar visa i framtidsskildringar. Sen är det massa glada blippar och bloppar och färgglad text och lyckliga människor och så LOOPAR de vissa reklamer. Jag vet inte hur många gånger jag sett den där hon drar läppstiftet mot hans laptop (värdelös reklam egentligen, annat än 'all uppmärksamhet är bra uppmärksamhet' eftersom den inte säger nått om produkten.). Enda anledningen jag tittar är när matcherna går mot sina slut och koreanerna är i extas och till slut skriker DJI DJI!!
 
Top