DoD kopparhavet.se

Erebus

Veteran
Joined
7 Oct 2006
Messages
174
Jag har skrivit om mitt projekt kopparhavet.se på Kopparhavets Hjältar forumet men kanske inte alla som kollar där och hittade inga regler mot att posta i flera forum, skulle något blivit fel får en moderator ta bort inlägget.

Jag skrev nyligen om hela sidan från grunden och har lagt gjort den mer anpassad för att kunna användas till flera olika rollspel.

Håller på att uppdatera eftersom tiden tillåter men det är att betrakta sidan som i beta, vissa regelsystems formulär är mer utvecklade än andra.
För många av funktioner krävs ett konto, endast material skapat av användare och valt att göra det publikt är åtkomligt utan konto, det kan komma mer längre fram som är tillgängligt utan konto.

Det man kan göra idag är:
  • Registrera konto / logga in (dom som hade en konto sen tidigare kan fortfarande använda dom gamla inloggningsuppgifterna)
  • Växla mellan Svenska och Engelska (allt är inte översatt så på vissa ställen står det på det ena språket trots att man valt det andra)
  • Ändra sin profilbild och användarnamn
  • Skapa en kampanj till olika regelsystem
  • Se kampanjen, inklusive vilka karaktärer som är med
  • När en kampanj skapas skapas även en invite länk som man skickar till spelare som ska delta
  • Genera en QR kod för invite länken
  • När man går in på invite länken vissas dom karaktärer man gjort med samma regel system som kampanjen samt om det finns karaktärer i kampanjen som inte tillhör en spelare, man väljer karaktär och går då med i kampanjen
  • Skapa karaktär till olika regelsystem
  • Visa / redigera sin karaktär, man kan även redigera karaktärer som tillhör en annan användare OM man är spelledare för en kampanj där den karaktären deltar
  • Varje regelsystem har sitt eget "rollformulär" vilket gör att dom innehåller olika information.
  • Skapa föremål och besvärjelser till Kopparhavets Hjältar
  • För tillfället är man begränsad till 3 kampanjer (endast kampanjer där du är spelledare räknas in i detta) och 6 karaktärer

Dom regelsystem som går att välja när man skapar en karaktär eller kampanj är:
  • Kopparhavets Hjältar
  • Hjältarnas Tid
  • Genesys
  • Drakar och Demoner (Nya från Fria Ligan)
  • Rocket Age
  • Generisk
Om det finns några frågor eller förslag på funktioner / förbättringar går det bra att ställa dom här eller i PM.
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,370
Location
Stockholm
Hej!

Jag skapade ett konto men två lösenordshanteringsfunktioner krockade, så fel väldigt starka lösenord sparades. :D

Kan du hjälpa mig att nollställa lösenordet på nått sätt?

MVH

/Magnus
 
Top