Nekromanti konvent i andra länder...

Dr_Morbid

Swordsman
Joined
20 May 2001
Messages
520
Location
Alingsås
finns det konvent i exempelvis våra grannländer ? vad är gen con för ngt ? ngn som varit där ?

/Dr_Morbid
Troll är snyggare än människor
 

Kauris

Veteran
Joined
13 May 2001
Messages
153
Location
Göteborg
Jep, jag brukar vara på konvent på en skola söder om Aalborg (DK).
Gen Con är i US och lite för dyrt att åke med min lön, jag skulle gärna vilja. Den kan du läsa om här:
http://www.wizards.com/gencon/2001/main.asp?x=2001/welcome,3 Kauris "The greatest harm can result from the best intentions" The Wizard's second rule
 

Lindquist

Veteran
Joined
14 Dec 2000
Messages
47
Location
Danmark
Det er måske TRoA CON, du plejer at være med til, det er den eneste større con ved Aalborg, som jeg lige kan komme på.

Ellers har Danmark masser af conner, de største i antal deltagere må være Viking Con og Fastaval.
Fastaval er den mest prestigefyldte Con, både at blive set på, skrive scenario til og vinde priser.

www.troa.dk EFTERÅR Aalborg
www.viking-con.dk EFTERÅR København
www.fastaval.dk FORÅR/PÅSKE Århus

www.sleipner.dk eller www.xkapist.dk kan Ni se de næste rollespilsarrangementer i Danmark, og dermed også connerne.

Lindquist
 

Kauris

Veteran
Joined
13 May 2001
Messages
153
Location
Göteborg
Ja, det stemmer. Vi var på Møllevangsskolen, jeg var medlem i Aalborg rollespils laug.
Jag tänkte (lite egoistskt) på att Aalborg är inte så längt från min nuvarande hemstad Göteborg.
I påsken ska vi alla träffas på Goth Con i Göteborg, förhoppningsvist?
Annars är Århus också värt ett besök. Själland har jag dåligt klämm på.

Kauris

"The greatest harm can result from the best intentions" The Wizard's second rule
 

Dr_Morbid

Swordsman
Joined
20 May 2001
Messages
520
Location
Alingsås
hur långt är ålborg från göteborg då ? det viktigaste hur kommer man dit billigast ? (orkar inte leta efter en karta)

/Dr_Morbid
Troll är snyggare än människor
 
Top