Nekromanti kontext tillsägelse

CapnZapp

Myrmidon
Joined
3 Apr 2008
Messages
4,007
Fick en tillsägelse, här:

https://www.rollspel.nu/threads/64064/post-920488

Bara som en kommentar - mitt uttalande var inte riktat till någon på forumen, vare sig specifikt eller i allmänhet - utan mot fenomenet med tillskyndande försvarare på internet i allmänhet.

Osäker på om detta bryter mot regel 9. Vill inte svara på rödtext i tråden. Om jag skulle PMat detta istället ber jag om överseende och ni kan låsa denna tråd. Tänkte det kändes fel - jag överklagar ju ingenting, utan vill bara förtydliga att jag inte avsåg att förolämpa någon läsare. Dessutom inser jag att moderatorn nog saknar min kontext - mitt specifika ordval var ju ett översatt engelspråkigt talesätt som iallafall jag nog uppfattar som mildare än det låter (och inte tar bokstavligt). Ska använda typ "dra något gammalt över sig" nästa gång.
 

Jarl

Hero
Joined
17 Sep 2003
Messages
1,784
FWIW tyckte jag också att det var en märklig tillsägelse och uppenbart att du inte riktade dig mot någon speciell. Lite måste man väl få svänga sig med vedertagna uttryck?
 

Minimoni

Homelander
Joined
6 Mar 2003
Messages
3,331
Location
Karlstad Sverige/Hiroshima Japan
Håller med om att det är en mycket konstig tillsägelse. Jag uppfattade jargongen mer som komisk än som avsikt att förolämpa någon eller att du verkligen och uttryckligen ville att någon skulle ”äta skit och dö”. Om folk skulle få en tillsägelse varje gång någon använder ett liknande språk så har vi snart inga forumiter kvar.
 

Cybot

Mest spelbar
Joined
19 Oct 2001
Messages
4,351
Location
Helsingborg
Att säga "Ät skit och dö" för att folk har en viss åsikt är imho inte god ton.
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,472
Location
Stockholm
Minimoni;n322088 said:
Om folk skulle få en tillsägelse varje gång någon använder ett liknande språk så har vi snart inga forumiter kvar.
Den stora majoriteten av forumsanvändarna använder inte liknande språk, så det behöver du inte vara orolig för.

MVH

/Magnus
 

Minimoni

Homelander
Joined
6 Mar 2003
Messages
3,331
Location
Karlstad Sverige/Hiroshima Japan
Magnus Seter;n322098 said:
Den stora majoriteten av forumsanvändarna använder inte liknande språk, så det behöver du inte vara orolig för.

MVH

/Magnus
Jag vill absolut inte argumentera eller debattera något så ta det här på rätt sätt. Jag har sett betydligt värre utan att moderatorer har gjort något alls. Jag kan också ha tolkat fel men jag upplevde CapnZapps inläg med ”ät skit och dö” som kritik mot framförallt och kanske även uteslutande recensenter som inte ens finns på forumet. Tycker inte ordvalet var värre än att någon har kallat någon för en ”rövhatt”.

Men nog om det, jag har min uppfattning och du har din och det är inte jag som är moderator eller styr över forumet så min åsikt lär vara av högst marginell betydelse. Du och moderatorerna har helt enkelt rätt!
 
Top