Nekromanti Konkurrent? :-)

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,420
Ursäkta....

Jag vet inte så värst mycket om Gondica, närmare inget alls än ganska lite, så jag känner mig lite vilsen här.

En sak vet jag att "hylla" konkurerande rollspel på ett forum är ingen bra idé.

Tuff sida förresten...


***
Martin Ackerfors - Ohlsson
***
0===|:::::::::::::::::>
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Hyllningar...

Trams!
Zorro-rollspelet är uppenbarligen ett litet nisch-spel för finsmakare. Det är Gondica också - varför skulle en slemmig besseriwsser som jag annars spela det? ;-)

Rollspel är alls icke konkurrenter med varandra om man inte gör dem till det. Ungefär som böcker - inget hindrar en att läsa en bok bara för att man läser en annan också (det är förstås jobbigt att göra det samtidigt).

Ingen lär tro att _jag_ är ute efter att racka _ned_ på Gondica, f.ö. Jag är en rabiat Gondica-fan! Det är just därför varje nytt swashbuckling-spel fyller mig med lyrisk glädje!

Nightowl, som äntligen kommit till skott och skall köpa spelet "Swashbuckler" som han rekat på listan.

"If it hasn't got exploding ninja lesbian vampires who can sing, then I'm not interested, sorry."
 

Azagthoth

Myrmidon
Joined
7 Feb 2000
Messages
3,548
Location
Stockholm
Re: Ursäkta....

En sak vet jag att "hylla" konkurerande rollspel på ett forum är ingen bra idé.

Beror på var du befinner dig. Eon- och DoD-spelare har en tendens att anse deras favoritspel vara så mycket bättre att andra spel är otänkbara. Räknar man bort dessa två kolosser så finner man en mer avslappnad attityd till andra spel.

/Azagthoth
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,420
Re: Ursäkta....

Lite översittarstatus med andra ord...
Det är lite tråkigt att det ska behöva vara så...

***
Martin Ackerfors - Ohlsson
***
0===|:::::::::::::::::>
 
Top