Konfluxsviten, AI och LEGO

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Idag blev jag sugen på att testa AI-tjänster för att skapa filmklipp. Provade Vertex AI som ingår i Google på något sätt. Fick någon slags nybörjar-kredit och skapade upp en väldig massa klipp från introduktionen av vår Konflux-kampanj. Slängde ihop klippen med MS Clipchamp. Skapade bakgrundsmusik med Suno och genom Elevenlabs kunde jag få till en berättarröst som jag sköt ovanpå bakgrundsmusiken.

Voila! Så här började vår Konfluxkampanj... powered by LEGO :D

Jo, jag vet. Det är AI och inte helt 100%. Det var t.ex. inte helt enkelt att få till att alla rollpersoner skulle se samma ut i varje klipp, men som glad amatör tycker jag ändå det här var ett roligt experiment.

Det här var ruskigt ballt och smart att använda lego för då är man inte lika känslig till när något ser konstigt ut. Ska man köra AI är det nästan bättre att gå mot det mer bisarra hållet. Förbaskat imponerad av berättarrösten.

Satt idag och kollade på hur man ska gå tillväga för att göra AI-trailers, eftersom jag har velat göra en fejk-trailer till The Crow: What Remains, mitt egna filmmanus.

Back