Nekromanti Kommentar om första numret.

Major Nötpåse

Veteran
Joined
18 Feb 2004
Messages
1
Location
Umeå
Hmm vad ska man säga, första brevet från mig på detta forum och det handlar om det första numret.
Vad var det nu som amrissarna brukar säga, vi cuttar crappet och går till saken. :gremgrin:

Jag skulle vilja påstå att jag nog inte har läst något så här trevligt sedan Sinkadus. Det fanns gott om officiellt material och spridningen var stor, samtidigt som de flesta artiklar var intressanta även om man inte höll på med just det specifika spel eller annan aktivitet som den behandlade.
Dessutom märktes det att Åke Rosenius verkligen fått släppa loss, Birger barbaren får fem avbitna tummar av fem möjliga, och den lilla rutan om "inlevelse" på live golvade bekantskapskretsen med ihållande skrattparoxysmer.

Så, nu tar vi för ett ögonblick tummen från lovebombar knappen och flyttar den till avtryckaren för kallkåreemittern, då jag vill göra tillägget att jag hoppas att redaktionen lyckas behålla samma höga kvalitet i framtiden. Jag kommer definitivt att köpa nästa nummer också och den efter osv, men mer än en speltidning som snöäat in på att nästan enbart diskutera dataspel och filmer har förlorat mitt intresse.

Men som sagt, jag kommer definitvt att köpa nästa nummer för jag gillar den här tidningen, och eftersom undertecknad är en blivande "gubbspelare" (snart 30+) har detta förhoppningsvis någon tyngd som recensionsargument.
(scen: redaktioner får panik då de riskerar att betraktas som mossiga av kidsen och springer runt i cirklar skrikandes; vad ska vi göra, vad ska vi göra, det är ju inte en dj-vel som kommer ihåg sinkadus längre?!)
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Dessutom märktes det att Åke Rosenius verkligen fått släppa loss, Birger barbaren får fem avbitna tummar av fem möjliga,

Tacksi mucksi!
(Pust - till slut nån som säger nåt om Birger....)

(scen: redaktioner får panik då de riskerar att betraktas som mossiga av kidsen och springer runt i cirklar skrikandes;

Det är nog ingen risk - alla som sett Anders och Toves lägenhet vet att det inte går att springa runt i cirklar i den. (-:

--
Åke
 

Radagast

Swordsman
Joined
21 Jan 2004
Messages
430
Location
Eskilstuna
"Pust - till slut nån som säger nåt om Birger...."

Jag gillar honom också, fast min fru förstod inte löneförhandlingen :gremwink:

// Radagast
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Jag gillar honom också, fast min fru förstod inte löneförhandlingen

Tjejer... de förstår sig inte på det där med brudar och öl. (-:

(Däremot är det väl bara jag själv som ser Handboks-referensen i 'Birger Barbaren ballar ur', så jag kan lika gärna påpeka den -- det uppstoppade djuret längst ut till höger i sista bilden är en skvuddudutt.)

--
Åke
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
"Däremot är det väl bara jag själv som ser Handboks-referensen i 'Birger Barbaren ballar ur', så jag kan lika gärna påpeka den -- det uppstoppade djuret längst ut till höger i sista bilden är en skvuddudutt."

Nä, den såg jag redan när den var i svartvitt. :gremwink:
 

Fenix

Warrior
Joined
7 Nov 2003
Messages
277
Location
Stockholm
men, men, men... Har ju hört många garva åt Birger. Har ingen sagt något här förut? *gosh* *paff* Min favorit hittills är den dubbla i första numret;-)

/tove, på elakt humör
 

Fenix

Warrior
Joined
7 Nov 2003
Messages
277
Location
Stockholm
Tackar, tackar:) Alltid trevligt att höra! Och, jo, visst känns det som om vi har en betydligt större frihet och möjlighet att ta ut svängarna nu än i tidigare tidningar vi medverkat i;-)

/a & t
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Måste bara ge lite snabba creds för den interaktiva teatern, med 'jag kollar i tunnan'. Sände både mig och morsan skrattandes till golvet..
 

stoned

Veteran
Joined
8 Jan 2002
Messages
33
Location
Göteborg, Västra Götaland
måste också berömma, lite skamligt att det inte sagts tidigare än såhär ju :gremsmile:

Mailade Anders & Tove om handboken, som jag faktiskt inte läst tidigare, direkt så fort jag hade läst Birger i Fenix :gremsmile:
 

s01gs

Veteran
Joined
22 Feb 2004
Messages
1
Jo jag kan bara instämma!
Känns härligt med en tidning som fokuserar på rollspel och som bidrar med officiellt matrial. Kan bara hoppas att redaktionen väljer att fokusera än mer på våra bra svenska rollspel.
 
Top