Nekromanti Kommande styrelsemöte?

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Bra fråga. Jag vet inte. Vi kanske behöver samla oss och se över saker efter årsmötet och se hur vi ska lägga upp kommande arbete?
 

tull

Hero
Joined
12 Jun 2008
Messages
1,708
Location
Uppsala
Vi har två saker som behöver göras inom den närmsta tiden:

1. Arrangera en medlemsaktivitet under hösten
2. Medlemsmöte ang. Föreningen - redaktionen

ok, vi har tre saker:

3. Ta fram riktlinjer för ekonomiskt stöd

Det här är ingenting som är "akut". Jag ser ingen anledning till att stressa fram ett styrelsemöte bara för att ha så många möten som möjligt. Ordförande/Kassör/tecknare etc är dessutom den samma.

Så, om ingen annan har något som den anser behöver tas upp inom de närmsta fem veckorna så kan styrelsemötet gott vänta ett tag.
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,892
Persson said:
Så, om ingen annan har något som den anser behöver tas upp inom de närmsta fem veckorna så kan styrelsemötet gott vänta ett tag.
Jag håller med. Lämpligt vore ett styrelsemöte efter semestern, någon gång i augusti.
 

Bunny

Crazy like a fool
Joined
15 Oct 2002
Messages
2,952
Location
Knivsta
Vitulv said:
Persson said:
Så, om ingen annan har något som den anser behöver tas upp inom de närmsta fem veckorna så kan styrelsemötet gott vänta ett tag.
Jag håller med. Lämpligt vore ett styrelsemöte efter semestern, någon gång i augusti.
Du inser, väl, att inlägget du svarar på skrevs för över 5 veckor sedan?

Jag kommer vara borta under helgen, utan tillgänglighet till internet (kanske ett argument för att vi inte behöver hålla det precis nununu), och det här blir sista inlägget jag hinner skriva innan jag drar. Jag tycker det finns skäl att spika ett datum ganska snart, om vi ska ha som målsättning att komma igång med någon form av aktivitet. Det tar tid för oss att planera och komma till beslut, och vi har "deadlines" att förhålla oss till - utifrån vår verksamhetsplan och möjligtvis då utifrån GothCons sista anmälningsdag i höst. Ju tidigare desto bättre borde vara riktlinjen, anser jag. Vad skulle egentligen vara det bärande argumentet för att vänta?
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,892
Bunny said:
Vitulv said:
Persson said:
Så, om ingen annan har något som den anser behöver tas upp inom de närmsta fem veckorna så kan styrelsemötet gott vänta ett tag.
Jag håller med. Lämpligt vore ett styrelsemöte efter semestern, någon gång i augusti.
Du inser, väl, att inlägget du svarar på skrevs för över 5 veckor sedan?
Och? Min poäng kvarstår. Jag tycker att styrelsemötet kan planeras in efter semestern.
 

Bunny

Crazy like a fool
Joined
15 Oct 2002
Messages
2,952
Location
Knivsta
solvebring said:
När är semesterperioden över - slutet av juli eller slutet av augusti?
Jag vet inte riktigt hur sen semester folk brukar ha...
Jag kommer vara bortrest och utan internet under vecka 30, då jag besöker min pappas sommarhus ute i skogen (kanske inte under hela veckan, däremot).

Om styrelsen meddelar sina semesterplaner så vet vi när vi kan dra igång det här mötet. Jag skulle föredra att vi kunde sätta ett datum, åtminstone, så slipper vi dra ut på detta i onödan.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Bunny said:
solvebring said:
När är semesterperioden över - slutet av juli eller slutet av augusti?
Jag vet inte riktigt hur sen semester folk brukar ha...
Jag kommer vara bortrest och utan internet under vecka 30, då jag besöker min pappas sommarhus ute i skogen (kanske inte under hela veckan, däremot).

Om styrelsen meddelar sina semesterplaner så vet vi när vi kan dra igång det här mötet. Jag skulle föredra att vi kunde sätta ett datum, åtminstone, så slipper vi dra ut på detta i onödan.
Okej, well, jag studerar ju så ... Jag har ingen semester. Jag kör en sommarkurs och när den är slut får jag se vad som blir till hösten. Med andra ord ska jag och familjen bara göra småsaker i sommar. Jag kommer inte att vara bortrest några längre perioder.

... Däremot måste jag komma ihåg att ringa Nordera snart. Jag minns inte pinkoden till inloggningen för föreningskontot. :gremblush:
 

tull

Hero
Joined
12 Jun 2008
Messages
1,708
Location
Uppsala
Jag arbetar under hela sommaren men det spelar ingen roll. Tycker inte att startdatumet för mötet är så jävla intressant, våra styrelsemöten lär ju hålla på i minst 10 dagar och om man missar en eller två av dessa så skall ingen last läggas på den.

Låt höra hur det ser ut för fler annars väljer jag ett datum utan hänsyn.
 

Bunny

Crazy like a fool
Joined
15 Oct 2002
Messages
2,952
Location
Knivsta
Persson said:
Låt höra hur det ser ut för fler annars väljer jag ett datum utan hänsyn.
Du får gärna vara hänsynslös för min del. Vid det här laget har de som har ambitiösa reseplaner för sommaren redan haft möjlighet att påpeka detta, anser jag. :gremsmile:
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,892
Bunny said:
Persson said:
Låt höra hur det ser ut för fler annars väljer jag ett datum utan hänsyn.
Du får gärna vara hänsynslös för min del. Vid det här laget har de som har ambitiösa reseplaner för sommaren redan haft möjlighet att påpeka detta, anser jag. :gremsmile:
Be ruthless.
 

tull

Hero
Joined
12 Jun 2008
Messages
1,708
Location
Uppsala
Du har helt rätt. Mötet öppnar 7/9 och vi försöker avsluta det inom 7 dagar. (...och kommunpolitiker klagar över möten som varar 10 timmar)

Skickar ut föredragningslista inom kort.
 
Top