Nekromanti Komik på hög nivå

Mouja

Hero
Joined
1 Dec 2001
Messages
1,011
Location
Sundsvall
Re: Hunden

För att inte tala om "This is a game, normally played indoors... by 12 year olds!" eller då han talar med den gravida kvinnan:
Han: "So when will he be born"
Kvinnan: "July"
Han: "That's the last time he will ever see woman genetalia."

Nu minns jag inte exakt vad han säger, men det gick någonting sådant där.
 

Ulfgeir

Swashbuckler
Joined
6 Feb 2001
Messages
3,187
Location
Borås, Sverige
Liksom Krille så älskar jag scenen i Life of Brian där Brian skriver grafitti. Gillar även scenen där de håller på och diskuterar vad romarna någonsin gjort för dem...

Gillade även serien Stockholm live. Och då framför allt de nya unga komikerna som verkligen är bitska och driver med sig själva och sin kultur.

Vad gillar jag mer: Jay Lenos elaka gliringar mot kändisar i sina monologer. (Tycker dock synnerligen illa om den urvattnade och infantile Letterman när han kör sina monologer), humorn i filmerna Chicken run och Evil Dead III: army of Darkness

Så cynisk elak humor där man driver med sig själv eller metahumor är skoj. Usla sitcoms är det inte (en sitcom är per definition usel, men kan ha inslag som gör den tolerabel *don't ask*).

/Ulfgeir
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Ståuppare

Denis Leary
Om man diggar Leary; vilka ståuppare skall man då fortsätta med? Bill Hicks, förstås, och George Carlin, men vilka andra? Jag gillade alla killarna som ställde upp i Learys Roast på Friars Club, särskilt skämtet om att den feta liraren inte såg ut som en kokainist, utan verkade ha sniffat bakpulver istället. Men... liksom, vilka är de, och vad har de gjort som är värt att checka?

Är Janeane Garofalo bra som ståuppare, förresten?
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Talkshows

"Vad gillar jag mer: Jay Lenos elaka gliringar mot kändisar i sina monologer. (Tycker dock synnerligen illa om den urvattnade och infantile Letterman när han kör sina monologer),"

Jag ogillar Leno mer än Letterman, personligen. Har att göra med att Leno verkar så mycket mer scriptat (vilket det för något år sedan visade sig vara när det avslöjades att alla sa fanns i manus) i mina ögon än den ofta tafflige och osäkre Letterman (där har vi en osäker och blyg typ). Leno kan i princip så upp och säga "Rymden" och hans bandledare garvar som det vore det roligaste sen Slaget i Poltava. Letterman har precis samma sak, medan Conan har långa periode rmed tystnad då han och hans bandledare bara glor på varandra. Sjukt.

Det som räddar min favvotalkshow är medarbetarna och tävlingsinslagen. Då snackar vi Biff Henderson med en megafon, Biff på Demokraternas partikonvent ("Shut up!") och snubben som får föreställa alla mellan Bill Clinton och Martha Stewart och naturligtvis Will It Float? :gremlaugh:

Kul grej, efter 9/11 så stannade alla komediprogram i tv ett tag i väntan på ett tecken att det var okej att skämta igen offentligt i tv. Signalen att det var okej igen var Letterman, som vars inledande monolog den kvällen var vacker. För en gångs skull.


Storuggla, Letterman trots allt
 

Ulfgeir

Swashbuckler
Joined
6 Feb 2001
Messages
3,187
Location
Borås, Sverige
Re: Talkshows

För min del känns det liksom att Letterman går på tomgång och det gäller även inslagen. Lite som Fredrik någonting från Hassangänget. Han är INTE kul live (en något överförfriskad före detta kollega till mig skällde ut honom för att han var så usel), och knappt ens heller i radion.

Conan har jag sett typ 5 minuter av och fann inte honom roande alls. Kändes mest löjligt.

Huruvuda allt är väl scriptat eller ej, det gör mig inget. Faktum är att man nog måste ha allt väldigt väl scriptat och repeterat för att få flyt på det hela.

Nåväl, får nog säga att ordspråket på svansklubben-buttarna passar bra... =^_^=

I bokform så gillar jag den underliga humor som Pratchett har i skivvärldenböckerna.

/Ulfgeir
 

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,510
Location
En mälarö
Re: Ståuppare

Om man diggar Leary; vilka ståuppare skall man då fortsätta med? Bill Hicks, förstås, och George Carlin, men vilka andra?
Bill Hicks är kungen så är det bara. Det som jag gillar hos honom är att han, mitt i bland alla välformulerade plumpheter, har ett förvånadsvärt intellektuellt och andligt djup. Leary är både kul och bra men de som tror att han kommit på nått eget bör kolla in BH. Allt Leary gjort (hur bra det än är) har Hicks gjort innan och bättre. Det är lite som Richard Pryor och Eddie Murphy - båda är bra men Pryor är orginalet och Murphy är kopian. En personlig favorit är annars Woody Allan. Han gjorde en hel del stand-up på 60-talet innan han började göra film och mycket av det är väldigt bra. Gillar man sådana som baserar sina nummer på fula ord och svordomar så kan man kolla in Andrew Dice Clay. Lenny Bruce är skittråkig. Hade han inte varit först hade han varit bortglömd vid detta laget. Eddie Izzard är självskriven. Hans beskrivning av syndafloden (där Gud spelas av James Mason och Noak av Sean Connery) är obetalbar.

Är Janeane Garofalo bra som ståuppare, förresten?
Det lilla jag hört och sätt har varit mycket bra.

/Anders
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Jag är väl som nördar är mest – jag skrattar åt Monty Python, Blackadder, Futurama och en del av Pratchetts skriverier. Jag skiljer mig från de flesta andra nördar genom att vara ganska förtjust i amerikanska sitcoms (Grace Under Fire, Frasier, Skål och Vänner är bra), även om de engelska oftast är roligare. (Ett Herrans Liv eller Black Books, till exempel) Dessutom gillar jag gammal svensk revyhumor och har alldeles för många gamla skivor med KnäppUpp. Höjdaren är den gamla revyn Funny Boy. Den röda tråden är att den amerikanske TV-komikern Jonathan ”Funny Boy” Blake är så otroligt trött på sitt jobb att han smiter på semester via en resebyrån Tempus, som alltså arrangerar tidsresor. Martin Ljung spelar Canemus, resebyråns märklige guide som dyker upp i de tidsåldrar där kunderna besöker som någon lokal figur.

Ett specialintresse är förutom dumma och långsökta ordvitsar ordvitsar (för vilket rekommenderas Spider Robinsons SF-böcker om Callahans) skämt som bygger på upprepningstekniken. Det finns ett bra exempel i ett Asterix-album – Obelix är förälskad i en ung flicka och när han inser att hon redan har en annan så brister han ut i hejdlös gråt. I resten av albumet fortsätter sedan vuxna karlar att brista ut i hejdlös gråt, och alltid är det någon som frågar ”Är han förälskad?” Eller i Reaper Man av Pratchett, där olika typer upprepade gånger försöker använda frasen ”eyes like gimlets”, ”ögon som borrar”, men glömmer bort ordet ”gimlet” och istället säger ”eyes like… eyes like… what’s the name of the dwarf that has that delicatessen on 32 street?” Gimlet låter ju som Gimli, och fastän det knappast finns någon mer berömd dvärg utanför Snövit är skämtet ändå långsökt, och blir enbart kul genom upprepningen.

Just i Funny Boy finns just en sån där rolighet, som naturligtvis inte blir det minsta rolig när man återberättar den, men… En av Jonathan Blakes nedslagspunkter är en spöklik gotisk herrgård i början av 1800-talet, där en stor familj ägnar sig åt att ta livet av varandra till höger och vänster. När frun i huset har avlivat dotterns pianolärare eftersom dottern var för intresserad av honom, har hon följande konversation med maken:
Herrn: Kryptan?
Frun: Stupet!
Herrn: Ah, storslaget som vanligt! Min komplimang (rosslar).

Det där fortsätter att hända när folk avlivas, så när frun blir het på Blake själv och tar livet av sin make, så börjar Blake räkna upp allt i huset (”Fågelbadet, duvslaget, rabarberpajen…?”), allt mer osäker, och så blir det så här.
Frun: Schaktet
Blake: (lättat) Jasså, SCHAKTET! (irriterat) Fan också! Jag trodde jag började KUNNA det här!

Ordskämt gör sig naturligtvis bra i den sortens musik där orden är minst lika viktiga som musiken. Om vi ska flytta tillbaka över Atlanten igen så har jag nyligen blivit förtjust i det kanadickiska bandet Moxie Fruvous (sambons fel – se här ).

Erik, med reservation för att alla citat är säkert typ 100% fel, jag ska egentligen inte citera
 

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,510
Location
En mälarö
Att säga vad jag tycker är roligt är lite svårt då jag tycker om så skilda grejor. Här kommer en kort lista:

Boken ”Confedecy of Dunces” (“Dumskallarnas sammasvärjning” på svenska) av John Kennedy Tool är utan tvekan det roligaste jag läst i hela mitt liv. Jag kan inte rekommendera den nog. Pratchett och Adams är båda favoriter men i detta fall får de ursäkta för de är like roliga som ett kårspex skriven av Kar de mumma och framförd av Tjadden Hällström i jämförelse med denne gigant.

En annan favoritbok är ”Three Men in a Boat (Not to Mention the Dog)” (“Tre män i en båt (för att inte nämna hunden)” på svenska) av Jerome K Jerome. Trots att detta komiska mästerverk har mer än 100 år på nacken känns den inte ens i närheten av förlegad. Vad kan man annars säga om en bok med kapitel som heter sådant som t.ex. ”Tandborstars inneboende ondska”?

Woody Allans tidiga filmer (”Take the Money and Run”, ”Bananas”, ”The Sleeper”). En favoritscen är ur ”Love and Death” där Woodys karaktär säger: ”My father left me a piece of land. It’s got a small house on it” varpå han håller fram en grästuva med ett modellhus på.

En del brittiska TV-serier. Exempel är ”Black Adder”, ”The Royle Family”, ”Human Remains”, ”The League of Gentlemen”, “The Young Ones”, “The Office” och “Bottom”.

Filmen “Picassos äventyr”. Det roligaste ögonblicket är det absolut första som sker när (den mycket uppenbart manlige) berättarrösten presenterar sig som Elsa Beskow.

Marve Fleksnäs. Jag kan inte få nog av Marve. Avsnittet när han ska åka tåg mellan Oslo och Göteborg för att gå på mässan ”Lager 76” är obetalbart. Eller när han som radioamatör ska spela schack med en islänning och hämtar schackbrädet med orden ”Jeg takur fram schackurlekur”. Eller när han blir hängandes i en skidlift tillsammans med ”modern” och en tysk turist som kan ”snucke” norsk. Roligare än så blir det nog inte.

Saker jag INTE gillar:

Fawlty Towers. Jag är nog den ende i hela världen som inte gillar ”Världens roligaste TV-serie” men jag blir bara irriterad av Basils upptåg. Det finns visserligen ett antal roliga scener men inte tillräckligt för att jag ska gilla den.

Stockholm Live. Detta program verkar ha som programidé att man tar de sämsta ur sveriges gärrsgårdsserie för ståuppare och låter dem framträda utan manus för en berusad publik utan humor (de måste vara humorlösa eftersom de skrattar). Dessa obegåvade stolpskotts mest prominente medlem är Özz Nöjjen (eller hur han nu stavar), vars hela reportoar verkar bestå av varianter av ”ÖH!!!!! JA E INVANDRARE Å JA E SÅ JÄLA ”ON THE EDGE” ATT JA KAN SKÄMTA OMMET! OM JA GÖR DE PÅ ETT HÖGJÖTT Å MANIST SÄTT SÅ MÄRKER INGEN ATT JA INTE HAR NÅTT ATT TILLFÖRA!”

/Anders
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Monthey Python

Jag bara älskar Monthey Pythons humor. Med motiveringen att den inimellanåt är genealiskt absurd..
Bara för att nämna nån scen så älskar jag sketchen med den döda papegojan...
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
"Woody Allans tidiga filmer (”Take the Money and Run”, ”Bananas”, ”The Sleeper”)."

Jaa! När han ska råna en djuraffär men blir bortjagad av en gorilla! När han av misstag blir diktator i ett centralamerikanskt land! Brilliant! Jag antar att du köpt Standup Comic också?

"Marve Fleksnäs. Jag kan inte få nog av Marve. Avsnittet när han ska åka tåg mellan Oslo och Göteborg för att gå på mässan ”Lager 76” är obetalbart. Eller när han som radioamatör ska spela schack med en islänning och hämtar schackbrädet med orden ”Jeg takur fram schackurlekur”."

Mayday, mayday? :gremgrin:


Storuggla, hemma med sjuk flicka
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Varför kom jag att tänka på Tintin? Där varje gång telefonen ringer lite olägligt så är det folk som ringt fel och ska till slaktaren. Och varje gång Haddock ska ringa från sitt slott så kommer han först till slaktaren... humor.


Storuggla, hungerstrejk a la Berlin
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,631
Ulveson&Herngren

Jag är asdålig på att komma ihåg vitsar och roliga sketcher men det jag gillar med U&H är att det är så förbannat sublimt hela tiden. En detalj jag gillar är att se den där riktigt, riktigt, pressade producenten. Hon blir bara mer och mer darrig och för något avsnitt sedan fick man se en scen med henne där hon försökte (bort-)förklara än en gång vad som hände- varpå hon hade börjat röka och dessutom utvecklat munsår.

Sedan gillar jag lyteskomik. Tyvärr, må jag brinna i helvetet- men jag älskar den där scenen när Herngren säljer glasögon till Ulveson och båda är helt blinda!. Självklart ska han pröjsa med kort (!)- varpå det blir förvecklingar in absurdum.

"Little britain" som går på tvåan på söndagar tycker jag också är kul. Inte minst scenerna med den unga snubben som tänder på sin kompis mormor!

Sedan gillar jag Ulla skoog o co. Det gänget (ni vet med ulveson och Lasse Månsson) gjorde en spelfilm med en scen där en jävligt bedragen man försöker göra sin otrogna fru så nöjd som möjligt- förstås utan att lyckas...

Då skrattar Basenanji! :gremgrin:

/Basse

/Basenanji
 

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,510
Location
En mälarö
Little Britain + The Fast Show

"Little britain" som går på tvåan på söndagar tycker jag också är kul.
Ja det är jäkligt bra. En grej jag gillar är berättarrösten som kommer med de mest barocka påståenden, som t.ex. att det är lag på att man måste äta stek på söndagarna.

Inte minst scenerna med den unga snubben som tänder på sin kompis mormor!
Min favoritsketch är den med snubben som monterade ett handtag på muggen hos sin rullstolsburne kompis som, visade det sig sedan, står och pinkar. Hysteriskt kul (om man såg det, annars är den helt meningslös eftersom det är sådan humor att den inte låter sig återberättas).

En annan brittisk TV-serie som jag just kom på att jag gillar är "The Fast Show", sprängfylld med totala meningslösheter som varvas med djuplodande "på gränsen till inte roligt alls"-aktiga djupdyk i den mänskliga själen. Praktexemplet på detta är Ralph och Ted.

/Anders
 
G

Guest

Guest
Steven Wrights citat kan man sitta och läsa i evigheter. Bokstavligt talat, dels har han spottat ur sig hur många som helst och dels är det otroligt jävla roliga.

I didn't get a toy train like the other kids. I got a toy subway instead. You couldn't see anything, but every now and then you'd hear this rumbling noise go by.

I went to a bookstore and asked the saleswoman, "Where's the self-help section?"
She said if she told me, it would defeat the purpose

There's a pizza place near where I live that sells only slices. In the back you can see a guy tossing a triangle in the air.

How do you get off of a non-stop flight?

Women should put a picture of their missing husbands on beer cans.

What happens if you put a slinky on an escalator?

If a person with multiple personalities threatens suicide, is that considered a hostage situation?

Is "tired old cliche" one?

I was in the supermarket the other day, and I met a lady in the aisle where they keep the generic brands. Her name was 'woman'.

When I woke up this morning my girlfriend asked me, 'Did you sleep good?'
I said, 'No, I made a few mistakes.'

If a mute kid swears, should his mother wash his hands with soap?

When an evil masochist dies does he go to hell, or would heaven be a better punishment?

What was the best thing before sliced bread?

Do people in Australia, call the rest of the world, "Up Over" ?

My dental hygienist is cute. Every time I visit, I eat a whole package of Oreo cookies while I'm in the waiting room. Sometimes she has to cancel the rest of the afternoon's appointments.

I'm writing an unauthorized autobiography.

Should crematoriums give discounts to burn victims?

If it's zero degrees outside today and it's supposed to be twice as cold tomorrow, how cold is it going to be?

If a man says something in the woods and there are no women there, is he still wrong?

If you were going to shoot a mime, would you use a silencer?

Is it true cannibals don't eat clowns because they taste funny?

Right now I'm having amnesia and deja vu at the same time.
I think I've forgotten this before.

If God doesn't destroy Hollywood Boulevard, he owes Sodom and Gomorrah an apology.

In Vegas, I got into a long argument with the man at the roulette wheel over what I considered to be an odd number.

I went down the street to the 24-hour grocery. When I got there, the guy was locking the front door. I said, 'Hey, the sign says you're open 24 hours.'
He said, 'Yes, but not in a row.'

Since Americans throw rice at weddings,do Asians throw hamburgers?

Smoking cures weight problems... eventually.

If a word in the dictionary were misspelled, how would we know?

Why isn't the word, 'phonetically' spelled with an ' f '?

I knew a guy who was a clown. When he died, all his friends went to the funeral in one car.

I have an inferiority complex. But it's not a very good one.

If blind people wear dark glasses, why don't deaf people wear earmuffs?

If you are sending someone some styrofoam, what do you pack it in?

Do radioactive cats have eighteen half-lives?

The other day, I was walking my dog around my building... on the ledge. Some people are afraid of heights.
Not me, I'm afraid of widths.

I spilled spot remover on my dog.
He's gone now.

My grandfather likes to give me advise, but he's a little forgetful. One day, he took me aside and left me there.

I'm a psychic amnesiac.
I know in advance what I'll forget

Something's wrong with my television set.
I got C-Span and the Home Shopping Network on the same station.
I actually bought a congressman

I'm at Seaworld at a seafood restaurant. I'm halfway through my fish burger and I realize, Oh my God.. .. .. I could be eating a slow learner.

If life was fair, Elvis would be alive, and all the impersonators would be dead.

When you're in school, and there's a fire alarm you have to line up in a single file line from shortest to tallest.
What is the logic?
Do tall people burn slower?

If you are killing time, are you damaging eternity?

The other day, I went to a tourist information booth and asked,
"Tell me about some of the people who were here last year".

I went to a general store.
They wouldn't let me buy anything specifically

My friend got arrested for counterfeiting. He was making pennies.
They caught him because he was putting the heads and tails on the wrong sides.

There was a power outage at a department store yesterday.
Twenty people were trapped on the escalators.

A wino asked me for change... I gave him my shirt.

I bought my brother some gift-wrap for Christmas. I took it to the Gift Wrap Department and told them to wrap it, but in a different print so he would know when to stop unwrapping.

I was born by Cesarean section. But not so you'd notice.
It's just that when I leave a house, I go out through the window.

When I was little, my grandfather used to make me stand in a closet for five minutes without moving. He said it was elevator practice.

Trees that grow in smoggy cities are needed to make carbon paper.

If a jogger runs at the speed of sound, can he still hear his Walkman?

I've been doing a lot of abstract painting lately,
extremely abstract. No brush, no paint, no canvas, I just think about it.

When I die, I'm leaving my body to science fiction.

I bought this thing for my car. You put it on your car, it sends out this little noise, so when you drive through the woods, deer won't run in front of your car. I installed it backwards by accident. Now I drive down the street with a herd of deer chasing me.

If a mime is arrested, do they tell him he has a right to talk?

My girlfriend and I went on a picnic. I don't know how she did it, but she got poison ivy on the brain. When it itched, the only way she could scratch it was to think about sandpaper.

When I was crossing the border into Canada, they asked if I had any firearms with me. I said, 'Well, what do you need?'

My watch is three hours fast, and I can't fix it.
So I'm going to move to New York.

What do you do when you see an endangered animal that eats only endangered plants?

One time I went to a museum where all the work on display had been done by children. They had all the paintings up on refrigerators.

Why is it illegal to park in a handicapped parking space but okay to go the bathroom in a handicapped stall?

When I was a little kid we had a sand box. It was a quicksand box. I was an only child...
Eventually.

Why do they use sterile needles for lethal injections?

Why are there braille dots on the keypads at drive up ATMs?

My aunt gave me a walkie-talkie for my birthday. She says if I'm good, she'll give me the other one next year.

Sen så har vi ju en väldig massa saker. Nu senast skrattade jag högt åt Shaun of the Dead. Men såklart så har vi ju Bottom, The Young Ones, Woody Allen, Kvarteret Skatan, Hej Domstol!, The parking lot is full, The Big Lebowski och Barbarella.

Däremot så har jag helt ändrat åsikt vad gäller The Far Side som jag nu mer inte ens flinar åt. Vad är grejen?
Men det finns ju en hel del serier som jag inte gillar. Nemi (okej att gothare är lättledda konsumenter, men någon hejd får det ju ändå vara), Ernie, Dilbert, Kalle och Hobbe, Mort Walkers samlade verk (men vem gillar dem?) och Elvis.
Överhuvudtaget så är dagens strippserier i ett bedrövligt skick, den enda jag tycker sticker ut lite är Rocky.

När jag ändå gnäller kan jag ju passa på att ta lite annat som jag tycker är skit. T.ex. Ulvesson och Herngren. Så jävulskt torftigt och överarbetat. Trots att Herngren och Johan Glans är två av mina favoriter så lyckas de bara knåda ihop en otroligt tam kopia av The Office.
Men värst av allt som sänts på svensk tv den senaste tiden måste vara Stockholm Live. Vad är det jag missar? Står de medvetet och drar dåliga skämt som någon slags dubbelironi? Hur många gånger ska vi behöva höra Özz säga att kurder är konstiga? Är det verkligen kul att höra den där andra kurden säga att han är snygg sju gånger i varje program? Hur många gånger ska vi behöver höra den där tjocka finnen säga att finnar dricker mycket? Vem har gett dem pengar att baka ihop den där skitbullen till show? Blir skämt om invandrare roligare bara för att det är invandrare som drar dem? Jajja, nu var det slutgnällt.
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,979
Location
Linköping
Och sist av alla svarar Feuflux

Fast nån kommer säkert motbevisa det där och svara ännu senare...

Mitt favoritprogram på tv just nu är AFV, America's Funniest home Videos. Det jag skrattat överlägset mest åt i hela programmet var när de visade blandade småklipp på folk som på olika sätt och vis ramlar omkull/omkring med en glad musiksnutt i bakgrunden. Jag skrattade så jag fick andnöd. :gremsmile: Det är konstigt eftersom jag normalt inte är speciellt road alls av ramla omkull-humor, jag får skylla på maximalt omkulltrillande per tidsenhet och den stämningsfulla musiken.

Bottom är en helt underbar serie som alla i hela världen förutom jag, Insignia och Rising har missat (nästan sant enligt mina erfarenheter). Surt för er. Avsnittet Hole utspelar sig i en vagn på ett pariserhjul. 30 minuter på 6 kvadratmeter och jag garvar i princip hela tiden. Avsnittet Carneval och Burglary är också fullkomligt geniala och resten placeras in i kategorin underbart roliga. En polare tyckte att serien var för våldsam och ja, huvudpersonerna spöar på varandra lite till och från men på ett roligt sätt. Det är dock de underbara dialogerna och kroppspråket (med Richards svettiga nervositet i toppen) som gör det till toppklassig underhållning,
- Quick Eddie, how do I look?
- You use your eyeballs, don't you?

I modern tid så äger Scrubs tv-serie-världen. Kan inte komma på någon annan tv-serie där jag bryr mig om så många av karaktärerna och där så många av dom är såhär roliga. Jag tycker tyvärr serien tappar bort sig själv i slutet på säsong tre men när jag får lite perspektiv så räknar jag med att börja älska resten också. Samma skapare som bakom Spin City (massa gästinhopp därifrån) och det är en annan serie som lyckas hålla en bra bredd på roligt folk. Jag älskar de gamla Frasier-avsnitten där Niles dreglar efter Daphne, men i den serien så är det Niles som står för det roligaste. Ingen bredd.

Coupling måste också nämnas. 2-1 till storbritannien för tillfället alltså. Den här serien borde det vara tittarkrav på innan man får börja date:a. :gremsmile:

Från tv till tv-serier till onlineserier. Måste nämna Sluggy Freelance som när den är på topp (och dit är den på väg igen efter en rätt lång svacka (IMHO givetvis)) är fullständigt underbar. Pete Abrams är Gud när han vill (och då får Gud ta över och rita hans serie, men Gud är en klant och då blir det svackor så humorn och serien går ofrånkomligt i berg och dalar).

Och så måste jag nämna bash.org och den ännu rätt klena svenska motsvarigheten warpdrive. För typ fem år sedan så älskade jag långa skämt av den här typen. Men nu är det kort humor som gäller.

Om jag inte hade varit så jäkla hungrig så hade jag försökt nämna roliga bitar från filmer också... inte för att jag hade mints (hmm, heter det så?) några men ändå. :gremsmile:

*snabb korrläsning genomförs*

Ooooh, höll på att glömma Eddie Izzard. Speciellt Dressed To Kill och Definitive Article rockar strumpor. Och Seinfelds avskedsshow är toppen (till skillnad från hans små ståuppsnuttar till tv-serien som tyvärr är sunkiga som tusan). Och... äh, nu måste jag äta nåt.
 
Top