Nekromanti Kolla hit Neverwinter Nights fans...

Draugin

Warrior
Joined
19 Feb 2001
Messages
262
Location
Gävle
Visste ni att...

...Neverwinter Nights släpptes runt 1992 första gången.
...Neverwinter Nights är baserat på nya Dungeons & Dragons Third Edition reglerna.
...Du kan överföra dina karaktärer från Baldurs Gate 2 till Neverwinter Nights (om det går att överföra karaktärer man fusktat med vet jag inte).
...Vi funderar på att starta en mailing list för Neverwinter Nights fans där man får reda på de nyaste om spelet, när det släpps, NWN-servrar i Sverige och annan information plus att man ska kunna ta reda på vilka andra som spelar här i Sverige. Skicka mig ett mail om det verkar intressant (eric.draven@lovemail.com)

Neverwinter Nights verkar vara det bästa on-line spelet som kommer det här året.
 

Draugin

Warrior
Joined
19 Feb 2001
Messages
262
Location
Gävle
NWN Sidor

Mer NWN info:
www.neverwinternights.com www.rpgplanet.com www.bioware.com www.interplay.com
 

Karl Nilsson

Veteran
Joined
27 Sep 2000
Messages
24
Location
Sandviken, Sverige
NWN kommer snart tas upp(skrivas om) i Codex om allt går som det skall, så att säga.. och NWN kommer dessutom att tagas upp på en kommande "hemlig" sait.

Personligen så tror jag att NWN kommer att bli årets bästa spel, och kanske ett av dom bättre datorspelen någonsin.


Karl Nilsson
Skribent, Codex
 

DDUOB

Veteran
Joined
1 Feb 2001
Messages
40
Location
Gislaved, sverige
Japp.....=0)

Japp, visste det. ja, ehum lite mer faktiskt....Det är baserat på D20 systemet också, du glömde nämmna det. Och är du så dålig att du fuskar tycker jag att du ska lägga ner allt som har med rollspel att göra(Bg1-2, The ice wind dale, tales of the sword coast etc.)Spelen är ju lätta för F_N!

Celestial´s Fury
 

Draugin

Warrior
Joined
19 Feb 2001
Messages
262
Location
Gävle
Fördommar!!! :o)

Faktum är att jag aldrig har fuskat på nått av de spelen du nämner. Bara för att jag skriver så betyder det att jag fuskar ??? NEJ! Men jag känner många som gör det och jag gillar det lika lite som du gör det. Det var därför jag skrev så. Jag tycker att man inte borde låta folk spela med "fusk-karaktärer" på NWN.
Som gammal TSR/Wizards of the coast fanatiker vet jag att D20 systemet skapades till D&D men dom gav vem som helst rättigheterna att använda detta system. så det är ju nästan samma sak.
 

Karl Nilsson

Veteran
Joined
27 Sep 2000
Messages
24
Location
Sandviken, Sverige
Överföra fusk karaktärer..

Ni vet att man kan spela med sin BG II karaktär i NWN, men det går inte att överföra en sk. fusk karaktär till NWN. Därför att NWN kollar din BG II karaktär, så om du har fuskat med dina grundegenskaper så kommer dom att bli nedställda till tillåtna värden och en del (jag har för mig alla) vapen&prylar kommer inte att följa med till NWN.

Karl Nilsson
Skribent, Codex
 

Draugin

Warrior
Joined
19 Feb 2001
Messages
262
Location
Gävle
Re: Överföra fusk karaktärer..

Det är bra att det inte går att överföra "fusk karaktärer" från BG II till NWN. De fusken som man kan skriva in i spelet märks. Men eftersom jag är programmerare och har kodat delar till en Diablo Character Editor så vet jag att det inte är svårt att göra ett program som ändrar karaktären utan att det märks och jag antar att det kommer att vara nån idiot som skriver ett sånt program. Därmed kommer mycket av spelkänslan förstörs om användningen av sådana program förekommer. Och därför tycker jag att de som fuskar på online servrar borde bli bannade.
 

Karl Nilsson

Veteran
Joined
27 Sep 2000
Messages
24
Location
Sandviken, Sverige
Re: Överföra fusk karaktärer..

Enligt NWN skaparna fungerar karaktärssparandet på följande vis: Karaktärerna sparas på NWN officiella server och på din hårddisk. Så om din karaktärs data inte stämmer med den på NWN servern, kommer du "antagligen" inte att kunna spela med den online. Mao, så fort du spelar NWN online, kommer NWN servrarna att kolla din karaktärs äkthet och genom detta vis kunna utesluta fusk spelare. Men men, du har delvis rätt, ty det kommer ju alltid finnas lamers som kommer att fuska så fort dom kan.

Karl Nilsson
Skribent, Codex
 

Draugin

Warrior
Joined
19 Feb 2001
Messages
262
Location
Gävle
Svårt ?

Så här kan man komma förbi det:
Jag skapar en karaktär i BG 2 som jag modifierar i en editor (så att den ser ut som den är skapad av spelet fast dock med högre attribut). Sen överför jag den till NWN. Det bör funka.
 

Karl Nilsson

Veteran
Joined
27 Sep 2000
Messages
24
Location
Sandviken, Sverige
Re: Svårt ?

Om inte karaktären nu har ett krypterat id-nummer eller om dom använder sig av en liknande Diablo 2 "Closed" battle.net funktion. Men men.. det finns ju alltid flera vägar att fuska på.. vi får helt enkelt se hur BioWare löser dom kommande fusk problemen...

Karl Nilsson
Skribent, Codex
 
Top