Röstar vi ja nu på 2-3, får ulvarna tre poäng, plus två nör vi röstar nej på de två kvarvarande =5. Röstar vi nej fyra gånger på raken får de fyra poäng. Och vi får ingenting alls.
Jag har ju läst kursivt halva r7 och sen r8 så jag har kanske missat vad @Empiricus bortfall syftar på?
Om du menar att Octa tog stolen så är det ju superskumt. Vargör octa valde just Empi skulle ju kunna vara för att gröna Empi, octa vill ju inte stjäla stolen feån en ulvkonpus förstås så då vorde ju empi vara grön. Men vibägare på det. Om de räknar med att octa ryker nästa runda kan det ju vara så att de vill gröna ulv-enpi till priset av att hans tur på stolen rök. Dyrt grönande i så fall.
Jag tänkte skriva det där som Brynolf nu lyfte.
Om vi inte utesluter Stratten vaskar vi en runda som ger ulvarna 1p.
Det måste in i räkningen!
Det är även ett sätt att checka av att Octa följer det vettiga.
Bestämmer vi oss för att tacka av Stratten och Octa inte följer det pga att Stratten är ulv så får vi ta ett allvarssamtal med mr O.
En ulv Stratt kan även dyka upp i ett slutspel med möjlig jämt röstläge och då väga över.
Jag är inte särskilt intresserad av att vaska tre rundor i rad efter det här.
Bättre då att rösta igenom Octas paket, mörda någon av BM7Basse och ge ordförande till Stradh, dvs planen jag postade innan.
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.