Varulv [KoK] - R1

Accepterar du ordförande Fjodorsenubas paket?

• Total voters
    12
Vi har ingen aning om Fjoddes påståenden.
Nästa runda kan en annan spelare verifiera mer om vad som stämmer, gämföra osv
Då får vi mer status på fjodde😇

De kanske bara kan köpa varje förmåga en gång per runda tex.
Ja, jag utgick i inlägget från single use-förmågor. För att vinna med deras hitta-konspirationerna-villkor behöver de i så fall 9 sianden, och därmed 9 rundor. Det låter mycket.

På ulvförmågespåret: De får 1 sheeplepoäng nu varje runda, nattmord och rollsiande står i reglerna.

Vad tror ni det kan kosta? Ett nattmord per runda är konventionell balans, så nattmord borde kosta 1p så de kan nattmörda nu direkt. I så fall verkar det obalanserat att de ska kunna köpa flera förmågeanvändanden under samma runda, då blir det 3 nattmord per runda när det bara är en ulv kvar.

Men om de inte kan använda samma förmåga flera gånger så verkar det helt omöjligt för dem att vinna på siarvillkoret, eftersom de behöver 9 rundor på sig för det
Det går ju snabbare att mörda 6 än att sia 9 (eller 15-23 ifall det är så det funkar), och rent tempomässigt måste det ju hålla hämna steg med vår NWO. Om vi inte snitt tar 7,5 rundor på oss (det stämmer för övrigt nog inte, tekniskt sett tar det ännu längre tid) så måste ju båda ulvarnas vinstvillkor ligga snarlikt i tempo. Så mord för 1 poäng låter alldeles för billigt, eftersom det är garanterad vinst R6 för ulvarna. Så minst 2 poäng för mord skulle jag säga (alternativt om menyn funkar annorlunda än vad en tror, kan ju vara så att ojämna mord kostar 1 och jämna kostar 3 eller något). Då blir det inget mord i natt, och mordvägen fördröjd några rundor.

På ulvförmågespåret: De får 1 sheeplepoäng nu varje runda, nattmord och rollsiande står i reglerna.

Vad tror ni det kan kosta? Ett nattmord per runda är konventionell balans, så nattmord borde kosta 1p så de kan nattmörda nu direkt. I så fall verkar det obalanserat att de ska kunna köpa flera förmågeanvändanden under samma runda, då blir det 3 nattmord per runda när det bara är en ulv kvar.

Men om de inte kan använda samma förmåga flera gånger så verkar det helt omöjligt för dem att vinna på siarvillkoret, eftersom de behöver 9 rundor på sig för det
Nattmord 1p föreslog jag i en av mina första poster👍

Jag räknade ju lite på ulvarnas kontra byns vinstvillkor och landade i att det antagligen krävs ca 24 sheeplepoäng för trygg ulvseger.

Då tänkte jag att de kan sia en av de 24 feaktioenrna för ett poäng men sen kom jag oå att det inte går ihop (fe behöver ju inte sia 24 fraktuoner för att vinna).

Det KAN ändå vara så men då vinner ulvarna snarare med 20-23 poäng.

Att det kostar 3 poäng för ett siande är rimligt. Då kan de sia 8 spelare för 24 poäng vilket de vinner på i de flesta fall (i realiteten alltid).

Back