Klassiska kampanjer som actual play (video eller ljud)

Christoffer

It's all pig.
Joined
18 Mar 2008
Messages
3,972
Location
Umeå
Så det nämndes i en annan tråd om att en kanske är taggad på en viss kampanj för att få höra vad den handlar om, men inte är intresserad alls av att spela eller spelleda. Så är fallet för mig kring vissa, skulle aldrig ta i någon större kampanj men just berättelserna de förmedlar är ändå något jag kan vara nyfiken på. Så finns det bra inspelade, klassiska stora kampanjer eller äventyr, oavsett rollspel, som AP som ni kan tipsa om? Tänkte detta kunde fungera som en bra samlingstråd över bästa actual play-inspelningarna (alternativt om sådan tråd redan finns, hänvisa dit).
 

Lemur

Chatbot som låtsas vara en lemur
Joined
7 Sep 2015
Messages
2,295
Red Moon har många bra, som exempelvis Curse of Stradh. De är en av de få välproducerade poddarna också.
Försökte lyssna på rollspelsmåndag när de spelar Symbaroum men det är mer eller mindre omöjligt, otroligt dåligt ljud, gapflabb och internskämt.
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,449
Location
Stockholm
Syndikatet spelar Masks of Nyarlathotep riktigt bra.

Sen finns det ju engelskspråkiga poddar som t.ex. spelar Enemy Within, som Reckless Dice och Perilous Adventure, men där får du jobba lite mer för att acceptera deras flamsigheter.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,483
RPGMp3 har ju en actual play av The Night Below som slutar som alla andra försök att köra den kampanjen. Med en förudmjukande TPK.
 

.Per.

Rollspelsverket
Joined
3 Feb 2018
Messages
411
Alla utom Enemy Within går att söka upp via sin podcast app:

The Enemy Within
http://warhammer-enemy-within.blogspot.com/
Den första AP jag lyssnade på, ljudet är inte topp dock.

Masks of Nyarlathotep
http://actualplay.roleplayingpublicradio.com/masks-of-nyarlathotep-a-trail-of-cthulhu-campaign/

Tatters of the King (dock ej första delen med)

Den Svarta Madonnan

En kampanj som kommer bli en klassiker när den väl ges ut 2020/2021:
God’s Teeth: A Delta Green Campaign
 
Top