Nekromanti Klaga mindre....

Praetori

Warrior
Jag blir så ledsen att jag skulle gråta om jag varit utrustad med tårkanaler (jag var tvungen att pantsätta dem för att ha råd med försäkringen till bilen, tillsammans med min vänstra tentakel).

Vad jag syftar på är alla klagomål (som på de flesta forum). Man tycker att rollspelare borde vara kreativa människor som finner nöje i att skapa och tänka. Men forumet verkar vara genomsurt av tråkmånsar, som förmodligen skulle trivas betydligt bättre på ett kafferep för socialt handikappade tvärfisar.
(I och med att jag SJÄLV klagar nu så kanske jag i teorin kan ränkna mig till en av dessa, eller?).

Har läst igenom en hel mängd trådar bara idag, och redan sett tendenser till folk som luftar sin avsky mot diverse spelstilar (det finns förmodligen en stor skara SL och Spelare som gillar tex koboltaction som inte har det lätt alla gånger).
Eller rena klagomål på husregler, äventyrsförslag eller till och med sådana petitesser som stavning och till och med satssuppbyggnader.
Låt folk spela som de vill, låt folk skriva som de vill, förstår ni inte vad som står elle menas, så fråga då snällt. Istället för att på sant messerschmidtmanér racka ner på den stackaren som sätter enbärsdrickan i halsen och darrar så fort han/hon tagit modet till sig att skriva ett inlägg (eller vad det nu månne vara).

Försök ge konstruktiv kritik och lösningar istället för småaktigheter...

Åh se, jag har hädat och blandat både kommaterings och parentesavstyckning...."SO SUE ME" :gremwink:

Så, färdigklagat (för min del)............

-Praetori "Fänrik och SL av Guds Nåde"

Klaga MER (snällare dock)

Ja, tänk hur jävla utstött jag inte har varit/är här på forumet. Verkar någon bry sig om det? Nix. Istället klagar de på att det är mitt fel för att jag är så otrevlig. Forumet är hårt, det är bara att lära sig det.

Klagomål angående Eons regler betraktar jag som positivt då det blottar spelets fel så att de kan bearbetas och skapa ett nytt och bättre Eon. Att diskussioner tenderar att bli hetsiga och skyttegravsliknande bajskastningar är dock mindre(?) roligt, men ibland så måsta man ju faktiskt avreagera sig också.
Alla spelstilar har sina för- och nackdelar och det är såklart individuellt vilken spelstil man föredrar. Andra delar inte alltid ens egna åsikter och man gör då helt enkelt bäst i att låta dem ha sina irrläror ifred medans en själv njuter av den sanna spelstilen.

MVH
Daniel, försöker hjälpa

Eller rena klagomål på husregler, äventyrsförslag eller till och med sådana petitesser som stavning och till och med satssuppbyggnader.

Om du med det sistnämnda menar mig så får du väl ändå medge att det är en väsentlig skillnad på att kräva god svenska i en produkt man betalar pengar för, jämfört med att hacka på en möjlig dyslektiker på ett forum?

Mvh / Phelan

Ett internetforum utan kritik är som cointreau utan alkohol...

Dumt inlägg, jag borde inte svara på det... :gremwink:

Re: Hade inget med nedanstående tråd att göra...

My bad, then. Fast när hackade någon på stavning och meningsbyggnad hos andra forumiter på Eonforumet senast? Hör den här tråden egentligen hemma på ett mer allmänt forum? Dvs, är det bara Eonforumet du tycker är hårt? Själv tycker jag inte det varit så negativt på sistone, det har funnits mycket värre perioder.

Mvh / Phelan

"...luftar sin avsky mot diverse spelstilar"

Jag antar att du syftar på mig? Vad det beträffar gav jag dig konstruktiv kritik första gången. Och lite grann andra gånger. Sedan tycker jag 'luftar sin avsky' är lite för starkt. Jag undrade bara varför du gjorde (gör) som du gjorde. Det är klart att du inte ska sluta med 'koboltaction', som du kallade det, bara för att jag ifrågasätter. Ifrågasätter, inte 'luftar min avsky'.

/Vänligt men bestämt, Hjalle.

Ajfan! (OT)

Förlåt, förlåt, förlåt! Jag blandade ihop dig med Ingtar.

-Hjalle, ont i hjärnan och i hälen - skavsår...

Gäller det alla forum generellt, eller tänker du på något särskilt forum? (exempelvis tycks Eon-forumet, som jag besöker klart sporadiskt, ha en något egen stämning). När det gäller spelstilssmak och liknande diskussioner är det väl tämligen sällan någon blir påhoppad, om det inte är någon av forumets ärkedinosaurier som blir påhoppad av en av forumets andra ärkedinosaurier som vet vad den andre klarar av. Och om inte annat brukar outsider-Rising alltid dyka upp och försvara det som är mest bespottat för tillfället.

Back