Nekromanti Kindred: the embraced

Conan

Swashbuckler
Joined
15 Aug 2000
Messages
2,057
Precis sett serien, tycker den var rätt så bra. Synd att det bara blev en säsong. Vad tycker ni?

Hur följsam Vampires lore är serien?
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,384
Jag fucking älskar den!

Den är ganska nära 1ed vampire förutom de stora skillnaderna i hur vampyrer fungerar (Hur solen fungerar och vampyrer kan äta). The Assamites only accept contracts from Princes blev introducerat i canon från serien (och försvann igen efter en stund).

Skådespelaren i huvudrollen dog tragiskt i en trafik olycka och det blev aldrig en andra säsong. Annars hade Vampire kanske varit något helt annat nu.

Ventrues med shotgunns laddad med dragon breath rounds blev dock för alltid en klassiker hos alla som sätt serien.
 

Lambendil

Veteran
Joined
1 Jun 2017
Messages
197
Har DVD-utgåvan. Är helt klart en kultklassiker och förvånansvärt bra skådespel från de flesta inblandade. Polismannen är väl rätt fast i åttitalets overacting, men annars är den helt ok.

Har för mig att "We can go out the day after we've fed" lades till i serien för att inte allt ständigt skulle filmas i nattmiljö samt att vampyrerna enkelt skulle kunna interagera med människorna.
 

Conan

Swashbuckler
Joined
15 Aug 2000
Messages
2,057
Ja polismannen spela verkligen över. Annars rätt habilt skådespeleri.
 

Dilandau

Myrmidon
Joined
27 Sep 2000
Messages
4,401
Location
Stockholm
Hade utan framgång försökt få min spelgrupp att lira Vampire ett tag när den här serien började gå på svenskt tv. Plötsligt trillade poletten ner, och alla blev spelsugna. Minns den med värme.
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,378
Location
Helsingborg
God45;n332596 said:
Skådespelaren i huvudrollen dog tragiskt i en trafik olycka och det blev aldrig en andra säsong.
Känns som en jäkligt svag ursäkt. Jag minns när jag såg om första avsnittet, av misstag, och trodde det var en andra säsong för prinsen hade blivit dödad. Tyckte att det var ett smart sätt att fortsätta serien utan den skådespelaren.
 

Khan

Kondottiär
Joined
23 Apr 2014
Messages
4,221
För att vara en lågbudget-serie från mitten av nittiotalet är den helt okej. Den omfamnade det överromantiska och sliskiga från Anne Rice på ett mycket tydligare sätt än någon av de kampanjer jag spelat, men jag gillar det. Jag förstår inte varför det inte kom en ny version när vampyrkräjsen var som störst för tio år sedan. Hade suttit fint när True Blood lade ner.
 

Lambendil

Veteran
Joined
1 Jun 2017
Messages
197
Rickard;n332786 said:
Känns som en jäkligt svag ursäkt. Jag minns när jag såg om första avsnittet, av misstag, och trodde det var en andra säsong för prinsen hade blivit dödad. Tyckte att det var ett smart sätt att fortsätta serien utan den skådespelaren.
Har för mig att han dessutom var medproducent, och att publiken hade honom som favorit. Myckte hängde på den karaktären. Att döda honom off-screen mellan säsongerna hade med största sannolikt haft ihjäl serien ändå.
 
Top