Nekromanti Kinda boring

G

Guest

Guest
Hmm, är det någon mer som tycker att det varkar lite dött i det här forummet? Någon....

Real Gemini
 

Blasphemy

Swashbuckler
Joined
4 Jul 2000
Messages
2,369
Location
Göteborg
Forumet är dött och Gemini är dött [nt]

....

Tomorrow will take us away, Far from home, Noone will ever know our names.
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,416
Forumet är inte dött och Gemini är inte dött [nt]

[color:black]

***
Martin Ackerfors - Ohlsson
***
0===|:::::::::::::::::>
 

Horus

Warrior
Joined
9 Aug 2000
Messages
205
Location
Sthlm
Re: Snälla...

Men det måste vara om någonting seriöst, har jag lärt mig av egen erfarenhet. Folk uppskattar inte inlägg som bara är till för att skapa diskussion.

Men nu har vi ju en...

/Horus - RIP Blümchen
 

Archer

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
1,999
Location
Mölltorp, Sverige
Det är troligen...

...bara så att alla sitter och avvaktar med att skriva något, väntar på ett besked från CELL, ett som troligen aldrig kommer.
Personligen så har jag inte haft tid att spela Gemini på ett bra tag, även om jag ständigt kollar detta forum. Spelleder för tillfället en Eternal Champion kampanj där rollpersonerna vandrar runt i multiversum, funderar på att låta dem så småningom hamna i Geminis värld. Inget bestämt ännu dock.

/Johan - Nyckelmästare vid Rustningskammaren (Http://on.to/gemini)
 

Weatherman

Hero
Joined
25 Jul 2000
Messages
845
Location
Leksand, Dalarna
Re: Det är troligen...

Fan vad tufft att vandra mellan olika världar! Värsta episka hjälteprylen... Blir det inte svårt att hitta på en massa orginella och häftiga världar?

weatherman - en fin kille, egentligen
 

Archer

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
1,999
Location
Mölltorp, Sverige
Re: Det är troligen...

Beror på.
Har ju redan tre världar färdiga när det gäller Eternal Champion (Michael Moococks böcker om Elric, Corum och Hawkmoon), sedan så har jag alltid gott om ideer när det gäller fantasyvärldar. Håller på att utveckla en egen vilken kommer att vara en anhalt på deras resor.

/Johan - Nyckelmästare vid Rustningskammaren (Http://on.to/gemini)
 

Weatherman

Hero
Joined
25 Jul 2000
Messages
845
Location
Leksand, Dalarna
Re: Det är troligen...

Fasen, det där låter ganska eggande. AHH! Finns så mycket man vill spelleda och så lite tid...

weatherman - en fin kille, egentligen
 

Horus

Warrior
Joined
9 Aug 2000
Messages
205
Location
Sthlm
Re: Det är troligen...

Jag har också funderat på en sådan kampanj, men som med det mesta blir det aldrig av...

Men om jag skulle spelleda en sådan värld skulle jag inte spela i olika fantasyvärldar, utan i en MASSA olika mer eller mindre absurda och ganska små världar. RP kanske når en värld som bara består av en lång tunnel, en där en massa berg flytter omkring i en jättestor öken, en helt tom, osv.

Den som har läst serien om Corwin av Avalon vet ungefär vad jag menar. Och ni andra också antagligen.

Hmm... Det är nästan så jag får lust att överge pågående kampanjer bara för att spela denna kampanj istället...

/Horus - RIP Blümchen
 

Weatherman

Hero
Joined
25 Jul 2000
Messages
845
Location
Leksand, Dalarna
Re: Det är troligen...

Låter också rätt tufft och väldigt psykadeliskt! Lätt att få inspiration, bara käka en näve svamp och sätta sig framför skrivmaskinen 8)

Vad hade du tänkt för äventyr i en sådan kampanj?

weatherman - en fin kille, egentligen
 

Horus

Warrior
Joined
9 Aug 2000
Messages
205
Location
Sthlm
Re: Det är troligen...

Tja, har man läst serien om Corwin av Amber får man en del uppslag.

Men annars hade jag tänkt vanliga deckaruppdrag (av typen "Hitta Jorm Ayaheran"), men med lite annorlunda miljö... Den eftersökte kanske är ngn slags dimensionsvandrare som försöker fly genom att gömma sig i galna dimensioner eller ngt.

Eller så kanske RP själva är eftersökta av ngn enormt mäktig organisation, och måste gömma sig på minst sagt ovanliga platser.

Eller så kanske RP "fastnar" i en dröm de drömmer, och måste hitta en väg att vakna. Naturligtvis har RP vissa märkliga krafter i sömnen, som t. ex. att göra små hopp mellan världar, och naturligtvis är drömvärldarna väldigt annorlunda.

/Horus - RIP Blümchen
 

Archer

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
1,999
Location
Mölltorp, Sverige
Re: Det är troligen...

Sådana små världar fungera utmärkt som passager mellan de mer ordnade världarna. De kan vara olika dimensioner som gudarna och de kosmiska krafterna antingen aldrig skapat färdigt, eller ännu inte är färdiga med. För exempel, läs Michael Moorcocks bok "Revenge of the Rose".

/Johan - Nyckelmästare vid Rustningskammaren (Http://www.hobbyspel.com/kammaren)
 

Archer

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
1,999
Location
Mölltorp, Sverige
Re: Det är troligen...

Hehe. Låter ganska likt den kampanj jag ska påbörja. Där förföljer rollpersonerna en mäktig magiker som hotar att rubba balansen mellan lag och kaos i multiversum så att hela skapelsen förintas.

/Johan - Nyckelmästare vid Rustningskammaren (Http://www.hobbyspel.com/kammaren)
 

Horus

Warrior
Joined
9 Aug 2000
Messages
205
Location
Sthlm
Re: Det är troligen...

Du har möjligtvis inte läst Amber-serien? Du skulle finna en stor likhet...

/Horus - RIP Blümchen
 

Horus

Warrior
Joined
9 Aug 2000
Messages
205
Location
Sthlm
Re: Det är troligen...

Jag bara läst en av de böckerna, men av den får jag att Amber-serien mycket mer fokuserar på själva vandrandet. Dessutom tycker jag att multiversumet i Amber-serien faktiskt är ganska mkt intressantare. Mer som det skulle kunna vara, inte bara en massa fantasyvärldar.

/Horus - RIP Blümchen
 
Top