robinsuu
Veteran

Tjena allihopa!
Senare i år kommer min nya bok till Kickstarter. Amarath är ett längre äventyr eller kanske snarare en kampanj till DoD/Dragonbane där äventyrarna kastas in i Kaosdimensionen. Där ställs de inför mutanter, kaosdemoner och andra obehagliga monster som gör allt de kan för att stoppa sällskapet från att nå sina mål.
Precis som de flesta av mina verk är det här både en verktygslåda och ett äventyr. Något mer åt sandlådehållet. Det är också mörkare än många andra äventyr till DoD23. Boken har mängder av influenser från framför allt Michael Moorcocks Elric of Melniboné och Poul Andersons Three Hearts and Three Lions, men ni kommer garanterat hitta referenser till en uppsjö olika fantasyverk av den äldre skolan.
I nuläget ligger det uppskattade sidantalet på cirka 120 sidor, men mycket kan ändras på vägen då boken fortfarande inte är mer än halvfärdig. Den är planerad att släppas på engelska, men jag undersöker möjligheter att släppa den på svenska också då jag vet att det finns intresse.
Det häftiga omslaget är gjort av den otroligt grymma Anton Vitus!
Kickstartern förväntas dra igång senare i höst/vinter och ni kan redan nu följa den för att få ett mail när kampanjen drar igång: https://www.kickstarter.com/projects/robinfjarem/amarath