Nekromanti Katres Gåtor och Bestialiska folk

Legion

Warrior
Det har nu gått några veckor sedan släppen av de båda modulerna, och mycket åsikter har kommit in till oss i mailform och telefonsamtal. Katres gåtor har fått MYCKET bra kritik och beröm, och många har uttryckt åsikter som "bästa äventyret till Eon hittintills" och "bland topp 3 äventyren spelade, oavsett spel". Bestialiska folk har både rosats och risats, men alla har hittat delar som de tycker om med modulen.
Det skulle vara intressant att höra vad forumiterna har att säga om de båda modulerna. Bestialiska folk har det ju delvis skrivits om i en tidigare tråd, men som är alltför vanligt så gled den iväg till annat fokus.

haltageten

Dum inuti huvudet
Jag hann bara blädda väldigt snabbt i boken när jag var hemma hos familjen under julen. Den artikel som jag fastnade för var, som jag nämnt i ett tidigare inlägg, den artikel som behandlade kentaurerna. Den var spännande att läsa och gav mig en del idéer till en kommande kampanj. Annars har jag inte hunnit bläddra så mycket i boken så jag har inte så mycket att berätta egentligen.

- Jocke, kortfattad.

k7e9

Hero
För att börja med Katres Gåtor...
Inte spellett Katres gåtor (än), men rent allmänt tycker jag det verkar som ett mycket bra äventyr... Ett klart uppsving ifrån diamantäpplet...

Upplägget är bra, och det är mer intressant att läsa än många skrivna äventyr... Man vill som spelledare läsa vidare i boken, något som jag kännt med få andra äventyr, oftast vill jag läsa igenom äventyr så snabbt det går för att bli av med det...

Tyvärr innehåller boken en del stavfel och några ställen där meningsbyggnaden inte var den bästa...

Det ska väl även sägas att jag inte är så mycket för färdigskrivna äventyr, varken som spelledare eller spelare. Men jag kommer nog ändå spelleda igenom Katres Gåtor, om det passar sig med min kampanj...

Fortsätter med Bestialiska folk då...
Snygg modul (omslaget). Annars har jag inte läst så mycket i den, jag har läst om några enstaka saker som intresserar mig mest, som lite om trollen, det var sjysst... Annars har jag inte läst så mycket, så jag kan varken klaga eller berömma... :gremwink:

DesertRain

Hero
Bestaliska fok är en a de bättre modulerna till Eon enligt mig. Språket är bra och jag har vad jag kan komma ihåg inte sett några stavfel. Den är kul att läsa jämfört med MiM.

Har inte Katares gåtor än men har hört på flera ställen att det ska vara väldigt bra, så jag får väll ta och skaffa det någon gång också.

Har läst Katres Gåtor och är mycket imponerad, ett bra skrivit och rollspelskrävande äventyr helt i min smak, gillar även väldigt att det är en hel kampanj som producerats och kommer att påbörja Diamantäpplet när mina spelare lotsats söderöver från Utmark genom det av mig modifierade äventyret Jarla, Sorgernas brunn, Regnsynd, Armandes Testamente och De fördömdas sista hopp. Har bundit samman alla äventyren till en lång kampanj (beror naturligtvis en del på hur det går för mina spelare också) Men sylfens vrede är tänkt att utgöra "sista" delen på min enorma kampanj, jag hinner på så sätt vänta in ytterliggare delar av kampanjen innan jag påbörjar att spelleda den.

Katres gåtor är det bästa äventyret hittils med undantag av Jarla eftersom det är det enda äventyret som har en ordentlig modul runt omkring och som gör att jag använder den om och om igen.

Jag skulle gärna se att fortsättningarna av Sylfens vrede innehåller liknande utbyggda spelplatser, Klostret i KG är bra men jag önskar ännu mer av dessa spelplatser i äventyren, så att man kan använda modulerna om och om igen.

Bestialiska Folk har införskaffats men jag har ännu bara läst om Vulfen, Kentaurer och Vättar eftersom det ännu sålänge endast är dessa jag har använt mig av (sedan boken kom ut alltså) generellt är det en mycket bra modul och jag har inget konkret att klaga på hittills.

Keep up the good work :gremgrin: