Nekromanti Kastrerad Egyptier

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,420
Alla som läst mina "inlägg" har sett att det stått "vad kallar man med ett annat ord en kastrerad egyptier som bakar paj?" Det är en replik ur en film som heter "Stinsen Brinner" med Galenskaparna. Eftersom jag gillar den filmen skarpt tog jag den repliken som "motto" vid signaturen.
Jag ber om ursäkt för eventuell förvirring och har nu bytt motto till "Det som inte dödar det härdar" från serien Hälge.

Det som inte dödar det härdar....
--
Yassilus
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,900
Location
Barcelona
Ett mycket bra sätt att komma runt problemet, är att helt enkelt skriva sitt namn *före* sin signatur. På så vis förstår man direkt vad som är en del av meddelandet, och vad som inte är det..
"Det som inte dödar, det härdar" är förresten långt äldre än serien Hälge (men jag har läst the very strip som du pratar om).

/Dnalor, din finne på hornhinnan
 

Sereg_UBBT

Swashbuckler
Joined
17 May 2000
Messages
2,486
Location
Sektor 242, Norra hemisfären
<I>"Det som inte dödar, det härdar" är förresten långt äldre än serien Hälge (men jag har läst the very strip som du pratar om).</I>

Jag tror det var våran fänrik i lumpen som myntade detta uttryck... eller kanske inte... ;)



 

Honken

Hero
Joined
19 May 2000
Messages
906
Location
Umeå
<blockquote><font size=1>I svar till:</font><hr><p>Alla som läst mina "inlägg" har sett att det stått "vad kallar man med ett annat ord en kastrerad egyptier som bakar paj?" Det är en replik ur en film som heter "Stinsen Brinner" med Galenskaparna. Eftersom jag gillar den filmen skarpt tog jag den repliken som "motto" vid signaturen.
Jag ber om ursäkt för eventuell förvirring och har nu bytt motto till "Det som inte dödar det härdar" från serien Hälge.

Det som inte dödar det härdar....
--
Yassilus<p><hr></blockquote><p>Annars är det så att "-- " ska vara det som skilljer signaturen från resten av inlägget/brevet. Och vad jag har förstått ska namnet vara före signaturen.

/Honken
--
Reality is for those who lack imagination!
-- The shadowrun Matrix book
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Macho-uttryck

"Jag tror det var våran fänrik i lumpen som myntade detta uttryck... eller kanske inte... ;)"

Tror det var Nietzche, faktiskt. Att det sedan används av stentuffa militärer över hela världen kan väl inte han rå för. /images/icons/wink.gif

Jag har en liten favvo-lista över macho-uttryck:

"Smärta är ett privilegium."
"Smärta är vekhet som lämnar kroppen."
"Det är ball att lida!"
"Disce pati!" (klanen Robertsons valspråk: "lär dig lida")
"Glädje mäts i centimeter snö" (inte så macho, men jag gillar det ändå)

...samt följande lilla ordväxling, spontant utropad vid I13:

"Nå, det gick ju inte så bra. Det var nära, men nära skjuter ingen hare!"
"Joooo! Med Pansar Spräng!"

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>
 

Sereg_UBBT

Swashbuckler
Joined
17 May 2000
Messages
2,486
Location
Sektor 242, Norra hemisfären
Re: Macho-uttryck från Skövde

Det verkar som de flesta militärer har en kasse uttryck för alla tillfällen.

Ett av mina favorituttryck (dock inte så macho):

"Svara mellan pipen! Piiip, piip!"

Dessa bevingade ord uttalades av våran fänrik, från Skövde f.ö.

 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,527
Location
Helsingborg
Lumparuttryck

Här är några från min lumpartid, kanske inte så macho då

*Står givakt. Någon rör på sig*
Fänrik: "NI SKA STÅ STILLA OM SÅ SATAN SÄTTER SIG PÅ ERA AXLAR OCH SKITER DIARRÉ PÅ ER!"

Ottosson: "Måste man sätta autoinjektorn i armen?"
Löjtnant: "Det är inte så smart att sätta den i armen. Jag, som har så smala armar, skulle troligen få den i skelettet. Och det är inte så roligt att ha den sittandes i armen."
Ottoson: "Så jag kan ha den i armen då?"
(Ottosson var smal som en sticka)

"Värnpliktig Svantesson anhåller om att få skita."

Kapten: "Ni ska ha undersidan uppåt."

Löjtnant: "Hur kan man se om nå'n har synsvårigheter?"
Larsson: "Han går in i ett träd."

Fänrik: "Det ska inte vara diskrimenerande, t.ex. mot damer och andra minoritetsgrupper."

*Spelar DoD (Ja, i lumpen)*
Ek: "Finns det som yrke? Våldtäcksman? Vad är kraven? SMI 18?"

/[color:green]Han</font color=green> som skrev ner alla roliga händelser i lumpen och delade med sig av ett fåtal
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,930
Re: Lumparuttryck

Fänriken; "å nästa gång jag kommer för att visitera så ska fan kängorna skina som ett nypolerat hundollon i månsken!"



"Ägna inte för mycket tid till att vara en bra människa, inte en jävel kommer att tacka dig för det"
 

Krellh

Warrior
Joined
16 May 2000
Messages
363
Location
Tollered, Västra Götaland
Re: Macho-uttryck

"Smärta är ett privilegium."
"Det är ball att lida!"


Dom uttrycken har för mig inte några machovibbar, däremot kraftiga S/M-vibbar :)

/Tobbelobbe - Smärta är den ultimata njutningen, typ ;-)))
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Det är ball att lida

"Dom uttrycken har för mig inte några machovibbar, däremot kraftiga S/M-vibbar :)"

Tja, eftersom vi har (eller i alla fall hade) en kasse jägarsoldater i Karlsborg och en kasse pansarfolk här i Skövde så är det väl bara naturligt att just de uttrycken har en mer militär klang för mig.

Fast det är klart, det är lite S/M över just jägarsoldater. Tänk dig själv, mitt inne i baskerpovet då hälften av plutonen är på gränsen till att bryta ihop och det är dags för det femtielfte eldöverfallet efter hur lång tid som helst utan sömn och man bara önskar att kompisen kunde skjuta av en benet så att man fick sova lite...

"Det är ball att lida!" är förmodligen det enda som håller de där grabbarna igång vid det stadiet. /images/icons/wink.gif

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>
 
Top