Nekromanti Kartfest

Reddragon

Veteran
Joined
7 Nov 2001
Messages
12
Location
Örnsköldsvik
Här är en karta! som jag gjorde förförra året..
är den bra nog för att få vara med i ett rollspel?
jag har bara sett kartan i Warhammer och den är ju ganska detaljerad!!!
 

Reddragon

Veteran
Joined
7 Nov 2001
Messages
12
Location
Örnsköldsvik
Den förra kartan var till ett rollspel som inte vart av och skall ju likna en by... men den här skall jag däremot ha med i mitt rollspel Dinovolv... har några tips på saker som saknas?
 

keno

Veteran
Joined
13 Nov 2001
Messages
118
Location
Stockholm
Givetvis duger. Jag associationer till Viking rollspelet där alla illustrationer går efter samma stillinje. Gör det du med. Om du ska ha med den tycker jag att du ska göra alla andra lika detaljerade, annars blir det konstigt.
Den andra kartan var också klart godkänd med ett plus i kanten (jag ger den ett betyg mella G- och MVG+).
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,885
Location
Barcelona
Öh, jag fattar inte riktigt? Är gränsen mellan det ljusa och det mörka området en klust. i sådana fall bör du nog göra den lite skarpare för det är få kontinenter som liksom "tonar ut" i havet, det brukar vara en ganska skarp gräns. I annat fall får du gärna sätta ut lite grejer och namn i det mörka området också.
 

Tokugawa Ieyasu

Swordsman
Joined
11 Jan 2001
Messages
645
Nöjd?

Bara så du vet, bägge kartorna var jävla mycket snyggare än vad vi någonsin gjort när vi spelat rollspel. Hur orkar du rita ut varenda lilla gatsten???

Jag säger bara : VAR NÖJD!
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,482
Location
Helsingborg
Schyssta.. Nästa för detaljerade..

Landkartan förvillade mig lite när det var en annan färg längre ut.. Fick mig att tro att landet var en ö..

/[color:448800]Han</font color=448800> som fick sitta i en ½min för att klura ut hur kartan egentligen var
 

Muggas

Hero
Joined
16 Nov 2001
Messages
1,015
Location
Stockholm
Om alla kartor i ditt rollspel rymmer lika mycket engagemang som de här två, så är det lysande! Inget höjer stämningen mer i ett rollspel än genomarbetade bilder. Folk har en tendens att lägga ner mindre tid på det visuella vad gäller kartor annars..
M
 
Top