Nekromanti Karta över Kopparhavet

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,395
OBS: ej justerad för Krilloan ännu. Karaban vid Ormsjön skall alltså flytta söderut och byta namn OBS

Välkommen till Kopparhavet! Här kommer en smygtitt på vår fantastiska regionskarta, signerad den mästerlige Tobias Tranell. Som ni ser bjuder Athos både på kära återseenden och nya överraskningar.


Vad tycker ni? Vad mer skulle ni vilja ha med? Vad ser ni fram emot att läsa mer om?

Ps. Den färdiga kartan kommer innehålla mängder av bekanta namn som Zorakin, Berendien, Efaro, Krun etc

Välkommen till Kopparhavet! Här kommer en smygtitt på vår fantastiska regionskarta, signerad den mästerlige Tobias Tranell. Som ni ser bjuder Athos både på kära återseenden och nya överraskningar.

Vad tycker ni? Vad mer skulle ni vilja ha med? Vad ser ni fram emot att läsa mer om?

Ps. Den färdiga kartan kommer innehålla mängder av bekanta namn som Zorakin, Berendien, Efaro, Krun etc
 

Attachments

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
Leon;n317832 said:
OBS: ej justerad för Krilloan ännu. Karaban vid Ormsjön skall alltså flytta söderut och byta namn OBS

Välkommen till Kopparhavet! Här kommer en smygtitt på vår fantastiska regionskarta, signerad den mästerlige Tobias Tranell. Som ni ser bjuder Athos både på kära återseenden och nya överraskningar.
Wow. Det var en väldigt liten preview. Jag ser ingenting. Eller, alltså, det ser väl snyggt ut. Harmoniska färger. Men att se återseenden och överraskningar? Nej. Och det är inte bara för att jag är för ung för att fatta vad som är vad =)

Sen låter det väldigt jobbigt för kartografen att inte ha geografin spikad vid detta laget. Göra en så snygg karta och sedan ändra!? Detta är väl ändå i grunden rastergrafik, inte kan man väl ändra nu. Mer än att typ byta ut något namn eller så. Att rita om tar ju evigheter ... För mig i alla fall.
 

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,395
Möller;n317839 said:
Wow. Det var en väldigt liten preview. Jag ser ingenting. Eller, alltså, det ser väl snyggt ut. Harmoniska färger. Men att se återseenden och överraskningar? Nej. Och det är inte bara för att jag är för ung för att fatta vad som är vad =)

Sen låter det väldigt jobbigt för kartografen att inte ha geografin spikad vid detta laget. Göra en så snygg karta och sedan ändra!? Detta är väl ändå i grunden rastergrafik, inte kan man väl ändra nu. Mer än att typ byta ut något namn eller så. Att rita om tar ju evigheter ... För mig i alla fall.
Kartan finns i full storlek på vår facebookgrupp. Kolla gärna där, eller om någon kan hjälpa mig lägga upp i högre upplösning på wrnu ;)

Det enda som skall ändras i geografin är namn och läge på Karaban/Krilloan, och det är redan gjort. Kardiens, Zorakin etc finns med på kartan du ser, där handlar det bara om att skriva ut landsnamnen på kartan. Så nej, några större omritningar är inte på agendan - men det är fortfarande bra att veta vad ni tycker, och en hel del tweaks och omflyttningar går att göra utan att ändra på grundkartan - som vi redan gjort med Krilloan efter allmän begäran :)
 

zonk

muterad
Joined
10 Jan 2016
Messages
3,096
Mycket grannt! Skickade ett PM med instrux för att få in en större bild
 

hakanlo

Hero
Joined
25 Oct 2008
Messages
976
Location
Södra stockholm
Jag skulle vilja ha en riktigt fet arkipelag (till). Tänk Grekiska övärlden. Uppe kring Joriska sjön, eller runt Indar. Kanske ytterligare en östat? Men kartan är tjusig och trevlig!
 

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,395
Det där är inte en dum idé alls. Öar och ögrupper spelar redan en viktig roll i vårt Kopparhav
 

zonk

muterad
Joined
10 Jan 2016
Messages
3,096
Mycket grannt! Härligt att sitta o kika på en fantasykarta o fundera över alla platser, alla skogar och kärr och små öar och avsides krokar..
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
16,931
Location
Ereb Altor
zonk;n318271 said:
Mycket grannt! Härligt att sitta o kika på en fantasykarta o fundera över alla platser, alla skogar och kärr och små öar och avsides krokar..
Precis det som är avsikten med kartan! Och vi kommer lägga till ännu mer på den slutgiltiga varianten!
 
Top