Nekromanti Karin Tidbeck

Nässe

Myrmidon
Joined
3 Jan 2006
Messages
3,607
Location
Malmö
Jag satt och googlade författaren Karin Tidbeck, och upptäckte att hon skrivit i Fenix! Någon som har mer koll på det? Häftigt är det i alla fall.
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,039
Location
Sthlm
Hennes novellsamling Vem är Arvid Pekon ligger bredvid min dator av någon anledning. Vet att vi har många gemensamma facebookvänner och att de alla är lajvare.
 

clarence redd

FrostByte Books
Joined
23 May 2014
Messages
1,529
Location
Göteborg
En av mina favoritförfattare för tillfället. Däremot visste jag inte att hon skrivit för Fenix. Kul!
 

Nässe

Myrmidon
Joined
3 Jan 2006
Messages
3,607
Location
Malmö
clarence redd;n324813 said:
En av mina favoritförfattare för tillfället. Däremot visste jag inte att hon skrivit för Fenix. Kul!
Nä, ingen aning heller. Fick faktiskt nys om henne via ditt spel, The Odd Soot :)
 

clarence redd

FrostByte Books
Joined
23 May 2014
Messages
1,529
Location
Göteborg
Ingen av böckerna är direkt nya, men Amatka - hennes första roman - kom förra året tror jag. Många av novellerna finns samlade i Jagannath (stavning?) som kom för några år sedan. Hon har också skrivit ett kapitel i Jeff Vandermeers Wonderbook, en grundlig genomgång om att skriva spekulativ fiktion.

Kul, Nässe, att boktipsen kom till nytta!
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,205
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Jag spelledde henne i Dread så sent som i förrgår, en gemensam vän hade satt ihop ett gött team av malmöitiska skräcknördar med varierande grad av rollspelserfarenhet till fjärde upplagan av mitt scenario "Fjällnatten", och det blev riktigt lyckat. Men just Karin är van rollspelare, nämnde att hon varit med i nån CoC-kampanj nyligen, tror det var Masks of Nyarlathotep.
 

Anarchclown

Swashbuckler
Joined
24 Apr 2010
Messages
2,341
Location
Stockholm
Karin och jag åkte på tågluff för mer än tjugo år sedan. Så jag vill nog påstå att jag känner henne en aning. Hon brukade vara DJ på synth+goth-klubben Stroke vid Rådhuset, det var så jag lärde känna henne. Hon bor ju dock inte i Stockholm längre.

I alla fall på den tiden spelade hon både rollspel och lajvade.
 
Top