Nekromanti Kanske inte rollspelsmakande.. men Sci-Fi!

Eriol

Veteran
Joined
20 Jun 2001
Messages
74
Location
Zinkgruvan, en byhåla i Närke
Kanske inte så mycket rollspelsmakande (eller jo lite då jag skissar på ett Sci-Fi roll spel) och det var här jag hittade tråden som var intressant...

Var det någon mer än jag som läste (och lbev djuptfascinerade) av allt det där med nanoteknologi? om ni inte läst det, gör det! (tråden som heter: Nanoteknologi och vapen, eller nåt sånt där.. sedan går ni till nanoteknologi adressen som finn där).. Hur som hellst:

Detta amerikanske påfund med superdräkten... vad tycks om den? kan den bli verklighet? och om den blir det, när?
hur som hellst min fråga gällde om några sådana dräkter exisiterade (i framtiden) så lär dom vara j*lit ömtålig mot E(lectro)M(agnetic)P(uls) vapen... eller ännu mer Ion vapen-teorin...

Jag vet inte riktigt vart jag vill komma med hela inlägget men förhoppningsvis kan det skapas en liten tråd som handlar om massa sci-fi prylar... för sånt är alltid uppskattat...

alla som har någon bra sci-fi idé kan gärna skriva in den här...

det här inlägget kanske var onödigt men jag är trött och ´klockan är bara tjugo i tre... så jag svamlar nog...

tack på förhand...
 
Top