"Kan Noir hantera street level Batman?"

Lupus Maximus

Tekniker
Joined
13 Jan 2012
Messages
2,746
Location
Stockholm
Jag håller på med en "where I read" på ett Engelskspråkigt forum (vilket går långsamt, eftersom jag samtidigt försöker översätta alla stats, med tanke att kunna spelleda Noir på engelska).

Hur som helst så kom frågan upp om Noir kan hantera något i stil med street level Batman, vilket är något jag aldrig funderat över själv. Min spontana tanke är att det enda man skulle behöva mecka om är hur man skapar rollpersonen (eller ge en väldigt stor hög med extra erfarenhetspoäng från början). Men utöver att ha sett de olika Batman-filmerna, samt första säsongen av Gotham, så vill jag inte påstå att jag är så värst insatt.

Så vad säger ni? Hur skulle man hantera det med Noir?
 

Gamiel

Swashbuckler
Joined
22 Dec 2013
Messages
3,059
Location
Stockholm
Speciellt Nolans Batman var en stark inspirationkälla till Noir och Sandukar, gällande stämning, gotiska look och våldsamma farlighet.
Noirs stämning och gotiska look får mig mer att tänka på Burtons Batman än Nolans.
 

Mundo

Myrmidon
Joined
7 Jan 2010
Messages
3,665
Location
Eslöv
Speciellt Nolans Batman var en stark inspirationkälla till Noir och Sandukar, gällande stämning, gotiska look och våldsamma farlighet.
Nu vet jag inte hur er development såg ut, men släpptes inte Noir typ 2005 och Nolan filmerna kom ut 2005, 2008 och typ... 2013?
 
Top