Kan man sätta framtida Twitch live streams på automatisk nedladdning (ej VOD)?

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,868
Location
Ludvika
Ibland lägger twitchstreamare jag följer inte upp en VOD efter sin stream. Vilket i kombination med att de streamar mitt i natten, ofta på vardagkvällar, gör att jag relativt ofta missar saker som intresserar mig.

Jag hittar flera sätt att ladda ner VODs, problemet är att här blir det ingen VOD. Jag har till och med hittat ett sätt (tror jag) att ladda ner en pågående livestream, men bara fram till det ögonblicket jag startar inspelningen. I praktiken innebär det att jag skulle behöva sitta och titta på livestreamen och skulle sålunda inte ha behov av att spela in.

Självklart, eftersom det är livestreams, så blir även starttid och total längd lite flytande, vilket jag kan tänka mig är ett problem.

Jag har inte för avsikt att spara inspelningarna någon längre tid, eller dela dem på något sätt. Jag vill bara kunna se dem en gång dagen efter när jag kommer hem från jobbet.

Nån som har en idé på lösning som funkar för en lagom oteknisk person?

Helst hade jag bara velat ha ett program på datorn som jag kunnat säga åt att "om den här twitch-kanalen startar en livestream, spela in den åt mig".
 
Top