Nekromanti Kampen om Citadellet

eldritch

Veteran
Joined
26 Mar 2003
Messages
12
Kommer någon ihåg detta supertuffa brädspel? Jag behöver få veta vilket nummer av Sinkadus som innehöll tillägget för Brödraskapet. Ifall någon här har de korten, skulle det gå att scanna dem tro? Har sökt i månader nu efter Brödraskapstillägget.
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,556
Location
Fallen Umber
Jag skulle gissa på nummer 39 eller 40, men jag har dem inte här just nu. Dessutom borde det här inlägget ligga på Allmänna Spelforumet, eftersom det är ett brädspel vi snackar om.


/Dimfrost
 

eldritch

Veteran
Joined
26 Mar 2003
Messages
12
Okej, såg inte att det forumet gällde brädspel :gremsmile:

Kan någon verifiera nummer 39 eller 40 som korrekta Sinkadus för denna expansion?

Dimfrost: Ifall du äger dom, kan du kolla och möjligtvis scanna dom? Skulle uppskattas stort :gremsmile:
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,556
Location
Fallen Umber
Ja, jag äger alla sinkaduser utom nr 1-3, men de flesta (däribland alla senare nummer) ligger hemma hos mina föräldrar, så jag har inte tillgång till dem för tillfället. Dessutom har jag ingen scanner. Men om jag minns rätt så var de där brödraskapsreglerna inget vidare att ha, de sabbade mest spelbalansen. I och för sig kan det ha berott på att en kille osm jag spelade med på den tiden gjorde en mass egna magikort och grejer till dem... :gremsmile:


/Dimfrost
 

eldritch

Veteran
Joined
26 Mar 2003
Messages
12
Det må vara sant, men jag är definitivt intresserad av att veta vad dom har. Tror du att du skulle ha tid att skriva av deras Konsten kort? Karaktärsbladet är inte så viktigt.. kanske endast vad deras "Specialförmåga" är. Jag undrar om det fanns några flera expansioner till KoC. När du åker till dina föräldrar nästa gång, skulle du idas kolla? Skulle vara jättesnällt :gremsmile:
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,905
Location
Nordnordost
Var någon som knåpade ihop två extra-banor till det, såg dem på nätet i somras iaf, sorry ingen länk.

I övrigt har jag funderat på att patcha om reglerna lite så att spelet blir lite mer likt Warhammer Quest, dvs spelarna sammarbetar mot spelet och strävar efter en gemensam seger mot ondskan.

Vi har speltestat lite och har haft kul, men allt kan ju göras bättre.
 
Top