Kampanjmaterial

Pirog

Veteran
Joined
3 Jun 2003
Messages
94
Location
Växjö.
Hej,

Det lider ju ingen brist på äventyrsuppslag i böckerna, så långt hunnit läsa hittills i alla fall, men jag tänker mig att det inte skadar med mer. Jag hanterar gärna reglerna men får ännu hellre färdiga mysterier, plots och konspirationer serverade i färdigskrivna och matiga äventyr.

Har ni några tips på färdigskrivna kampanjer/äventyr som lägger en bra grund att ta med sig in i Neotech för att kickstarta min spelgrupp?

Hur är äventyren till gamla Neotech?
Kampanjböcker till andra spel i en cyberpunkig setting?
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,872
Hej!

Jag har ingen vidare koll på NeoTech, men jag skrev nyligen en ganska långt äventyr till Mutant 2089 (det vill säga cyberpunkversionen av Mutant) som heter En knytnäve av stål. Det finns gratis på scenariobiblioteket. Det finns saker i kampanjen som jag gissar inte funkar ihop med NeoTech, exempelvis mutanter och robotar, men du kanske antingen kan omarbeta det, eller ta bitar från det och använda i dina egna äventyr?

Äventyret finns här: http://www.scenariobiblioteket.se/
 

durandal

Veteran
Joined
14 Aug 2017
Messages
5
Franz;n340636 said:
Hej!

Jag har ingen vidare koll på NeoTech, men jag skrev nyligen en ganska långt äventyr till Mutant 2089 (det vill säga cyberpunkversionen av Mutant) som heter En knytnäve av stål. Det finns gratis på scenariobiblioteket. Det finns saker i kampanjen som jag gissar inte funkar ihop med NeoTech, exempelvis mutanter och robotar, men du kanske antingen kan omarbeta det, eller ta bitar från det och använda i dina egna äventyr?

Äventyret finns här: http://www.scenariobiblioteket.se/
Tack för tipset! Har skummat igenom äventyret. Det är rätt häftigt, måste jag säga! Jag skulle nog kunna tänka mig att använda det i NE. Det krävs lite modifikationer, men berättelsen kan nog funka i stort.
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,872
durandal;n340896 said:
Tack för tipset! Har skummat igenom äventyret. Det är rätt häftigt, måste jag säga! Jag skulle nog kunna tänka mig att använda det i NE. Det krävs lite modifikationer, men berättelsen kan nog funka i stort.
Tack så jättemycket för berömmet! Jag hoppas att du får roliga spelsessioner med äventyret :)
 
Top