Nekromanti Kampanj i Faerûn

josun000

Veteran
Joined
15 Mar 2001
Messages
63
Location
Stockholm
Jag hade tänkt att starta en kampanj i Shadowdale i Dalelands. Är det en bra idé? Är det några andra som startat en kampanj i Faerûn och vart i sådanafall? Hoppas på svar!

MVH Johan

The DM
 

Tamshan

Warrior
Joined
23 May 2001
Messages
256
Location
Caves of Grolambat
Personligen gillar jag Dalelands väldigt mycket och visst är det en bra plats att börja en low level kampanj på. Det finns massvis med elaka monster både i skogarna och Underdark att spöa om karaktärerna tröttnar på att fejdas med Zhentarim och Cult of the Dragon. Gott om gamla ruiner och dungeons att undersöka.

Problemet med just Shadowdale är det finns så förbaskat många ultramäktiga NPCs där, speciellt Elminster, Knights of Myth Drannor, Storm Silverhand och Sylune the Spectral Harpist. Gunthar, Tamshan the Bard och Lord Mourngrym Amcathra lär nog också vara tuffare än många rollpersoner.

Liksom lite svårt att få spelarnas karaktärer att glänsa och vara hjältar när Superman, Batman och resten av Justice Legue finns i stan om du förstår vad jag menar. Därför hade jag nog personligen valt Highdale, Deepingdale, Mistledale eller Daggerdale framför Shadowdale. Nästan alla Dales funkar dock. Ett tips är att du laddar ned Volo's Guide to Dalelands gratis från WotCs hemsida om du inte redan har den.
 

josun000

Veteran
Joined
15 Mar 2001
Messages
63
Location
Stockholm
Tack!

Jag kommer defenitift inte stänga in kampanjen i Shadowdale men jag ska överväga att kanske välja en annan dale. Jag får se...

MVH Johan

The DM
 

König

Hero
Joined
28 May 2001
Messages
910
Location
Stockholm
Tycker det låter aldeles utmärkt, skulle passa bra om du tänkt att köpa äventyret Attack on Myth Drannor, vilket är ganska hyfsat faktiskt.

"When the DM laughs it is already to late"
 
G

Guest

Guest
Ojojoj! Bättre ställe kan du inte börja på, Mina spelare har röjt runt i Dalelands ända sedan vi började med AD&D. De kan hela området (allra helst Shadowdale) utan till.
För närvarande har vi startat en ny kampanj (när 3ed kom ut) som utspelar sig i the North. Tyckte att vi behöver lite förändring. Dock finns flera av de gamla gubbarna (bostadda lite runtomkring i Dalelands förståss) kvar som vi dammar av lite då och då.
 
Top