Nekromanti Kallelse till Föreningen WRNUs årsmöte

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,087
Location
Göteborg
Detta är en kallelse till Föreningen WRNUs årsmöte. Det kommer att hållas här på forumet, i underforumet Föreningen WRNU, med start måndagen den 23:e januari.

Följande punkter måste tas upp, och kommer tas upp:
1.Mötets öppnande
2.Mötets behörighet
3.Val av mötets ordförande
4.Val av mötets sekreterare
5.Val av två personer att justera protokollet
6.Styrelsens verksamhetsberättelse för förra året
7.Ekonomisk berättelse för förra året
8.Revisorernas berättelse för förra året
9.Ansvarsfrihet för förra årets styrelse
10.Årets verksamhetsplan
11.Årets budget och fastställande av medlemsavgift
12.Val av årets styrelse
13.Val av årets revisor
14.Val av årets valberedning
15.Övriga frågor
16.Mötets avslutande

Vi är öppna för motioner och andra förslag om vad mer som bör diskuteras.

Motioner om stadgeändringar som inkommer här i tråden eller till mig på PM senast söndagen den 8:e januari kommer skickas ut i en ny kallelse, och därmed vara korrekt utlysta för att kunna röstas igenom två tredjedels majoritet. Motioner om stadgeändringar inkomna senare än så kan tas upp ändå, men kräver då enhällighet för att antas.

Allt enligt föreningens stadgar.


Diverse dokument sammanställda av styrelsen som kommer att föredras på mötet:

Verksamhetsberättelse said:
Föreningens medlemmar har under året deltagit i forumdiskussionerna och communityt på www.rollspel.nu. Ett knytkonvent i Göteborg planerades till hösten, men ställdes in pga bristande intresse. Styrelsen har även anmält till GothCon att man vill fortsätta driva Indierummet där nästa år.
Ekonomisk berättelse said:
Föreningen har undersökt möjligheterna att söka bidrag från Sverok, och funnit att vi inte kunnat söka något. I gengäld har vi inte heller haft några som helst utgifter, och inte heller tagit ut någon medlemsavgift.
Verksamhetsplan said:
Föreningen ska under verksamhetsåret 2012 delta i och stödja forumet och communityt www.rollspel.nu.
Föreningen skall arrangera Indierummet på GothCon 2012.
Kommentar: exempel på att "delta i och stödja forumet och communityt" är att medlemmarna spelar varulvsspel och går på Repetikon och forumsöl.


Budgetförslag said:
Planerade intäkter: 0 kr.
Planerade utgifter: 0 kr.
Medlemsavgift: 0 kr.
Föreslagen styrelse said:
Jonatan Kilhamn (Pilzeman)
Andreas Sölvebring (solvebring)
Mikael Bergström (krank)
(anth)
Kommentar: Ingen i styrelsen utom jag och Solve har visat aktivitet och engagemang den senaste tiden, så krank står med för att stadgarna kräver minst fyra personer och han, om inte läget förändrats, kan tänka sig fylla ut en stol. Nomineringar mottages tacksamt, och styrelsen kan absolut vara större än fyra.

Väl mött!
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Motion om stadgeändringar:

§7
§7 said:
En medlem som allvarligt skadar föreningen kan avstängas av styrelsen. Avstängd medlem måste diskuteras på nästa årsmöte. Antingen så upphävs då avstängningen eller så utesluts medlemmen. Styrelsen och årsmöte kan upphäva avstängning och uteslutning. Medlem som hotas av avstänging eller uteslutning har rätt att göra sin röst hörd då ärendet diskuteras.
Jag har ännu inget yrkande, jag vill bara diskutera paragrafen.
Av vad jag vet är det redaktionen, inte styrelsen, som fattar dessa beslut - vilket borde speglas i stadgarna.
Om detta diskuterats tidigare får ni gärna länka.

§8
"Styrelsen ska inom sig utse en ordförande och en kassör"
Yrkar jag ändras till:
"Styrelsen ska inom sig utse föreningsforumsmoderatorer, en ordförande och en sekreterare"
för att bättre spegla styrelsearbetet.
Föreningen varken har eller behöver kassa, varför kassör är överflödigt.
Däremot ska föreningen lämna in en verksamhetsrapport till SVEROK en gång om året varför en sekreterare är betydligt mer passande (alternativt bara utse en ordförande och ordföranden är ansvarig för SVEROK-rapporten).
Dessutom finns det ett förenings- och ett styrelse-forum och jag antar att det är styrelsen, inte redaktionen, som föreslår moderatorer till dessa.

Sedan yrkar jag på att vi ska lägga till:
"Styrelsen är beslutsför med minst tre ledamöter"
för att slippa förvirring vid eventuella styrelseavhopp.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Ond bråd död said:
Ond bråd död :gremcool:
Okej, då ska det fixas. Trodde det var Lilla My eller vad det nu var. Fast det är tydligen någon annan det. :gremlaugh:

/solvebring som inte hänger med bland alla de namnbyten han själv undgått att bekräfta.
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
solvebring said:
Ond bråd död said:
Ond bråd död :gremcool:
Okej, då ska det fixas. Trodde det var Lilla My eller vad det nu var. Fast det är tydligen någon annan det. :gremlaugh:

/solvebring som inte hänger med bland alla de namnbyten han själv undgått att bekräfta.
Jag skulle tro att µnvill = Lilla My = Ond bråd död.
 
Top