Kalla det en avsmakningsmeny

RasmusH(Swe)1

Veteran
Är du som jag, du har en bunt rollspel som du köpt någon gång och tänkt att det där får jag till bordet någon gång. Sedan hamnar de där, på hyllan eller i lådan. Du har dem men av olika skäl har de aldrig kommit till bordet.

Låt oss ändra på det.

Min vision är följande: En grupp på 4-5 personer ses någonstans i Stockholmsområdet en eller ett par gånger i månaden. Hyr vi en lokal delar vi på kostnaden, behöver vi äta/dricka gör vi det.

Men framförallt provar vi olika rollspel. Den som vill får spelleda och presentera sitt spel/äventyr. Antingen något man gjort själv eller som någon annan gjort.

Spelpassen ska inte vara mer än 3-4 timmar långa, kunna spelas utan förkunskaper och med så lite förberedelser som möjligt.

Som medlem förbinder man sig inte till något. Man är med en eller fler gånger. När det funkar.

Jag tänker mig att detta är något som kan ske på helger eller vardagar.

En chans att pröva nya spel, och uppleva något nytt. Alla spel och spelare hjärtligt välkomna.
tligt välkomna.

Otroligt drömmigt och hade jag haft tid att avvara hade detta varit något jag anmält mig till på dirren!

Gillar idén skarpt!
Sen att mitt IRL gör att jag skulle vara extremt dålig och opålitlig schemamässigt i en sådan konstellation gör att jag tyvärr får stå över. MEN jag önskar er all lycka och hoppas på täta rapporter här :)

Några klargöranden.

1. Man kan vara med en gång, var och när det blir. Vill man vara med igen är man välkommen. Var och när det passar.

2. Det finns absolut inget krav på något. Det är helt kravlöst. Bara att man dyker upp om man tänkt, om man inte avbokat sig innan.

3. Det finns just nu inga tider eller datum ute. Får se när det blir.

Varmt välkomna.

Oh! Vad jag skulle vilja vara med! Men jag har fasen inte tid! Jag har redan för många spelgrupper. :(

Oh, jag prövar allt en gång*. (Och, ska nämnas, har relativt gott om tid)

(med vissa undantag)

Last edited:
Måste säga att det är ett riktigt spännande initiativ! Jag är klart intresserad, men som många andra har även jag begränsat med tid.

Back