Nekromanti Köpråd Tack!

Gargamel

Veteran
Joined
29 May 2000
Messages
25
Location
Västerås
Cyberpunk/Shadowrun

Jodå, Shadowrun utspelar sig i ungefär samma miljö som Cyberpunk men det har sina naturliga förklaringar. Fördelen med Cyberpunk framför Shadowrun (till exempel) är att det är snabbare, finns utrymme för mer cybernetik och att avsaknaden av Metahumans gör att man inte får samma känsla av spexighet. Nackdelen är att det inte finns magi i Cyberpunk om man nu gillar det. Då kan man som jag - ladda ner regler för psionics från Fuzion och modifiera dem till att passa till världen i stället.
Cyberpunk innehåller nästan bara snabba regler och förlorar en hel del av Neotechs realism. Däremot är snabbheten i striderna ofta en välsignelse för både spelledare och spelare.
Cyberpunk kan bli väldigt Manga-betonat om rollpersonerna får för höga poäng och för mycket metall i sina kroppar (eller europeisk bioteknik). Om du trivs med spexighet i dina äventyr går alltså detta lätt att ordna.

Skulle du få för dig att spela Cyberpunk efter boken Hardwired blir rymden och de stora Orbital-bolagen intressanta. Då finns det gott om äventyrsuppslag både på jorden och i rymden.

Nåja, skall kanske inte ta upp alla ändar av Cyberpunk här men...det är hemskt kul. Tycker jag. Alltså.

MVH Anders
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,917
Location
Nordnordost
Är det nått mer än bilderna som skiljer från versionen från 1990? Tog faktiskt fram spelet efter mitt stygga påhopp innan, läste igenom det, och spelledde det faktiskt.. Riktigt bra spel, smidiga regler och efter karaktärsskapandet så hade spelarna faktiskt fått hyffsad koll på spelmiljön.

Får nog ta och rekomendera CP2020 iaf! :)
 

Mathias Olsson

Veteran
Joined
15 Oct 2000
Messages
18
Location
Göteborg, Sweden
Som tur var eller otur beror på hur man ser det så är gamla Marc Miller Traveller dvs ursprungs versionen på väg hittills finns bara Classic Adventures 1-13 med ändå.
Om man nu skulle vilja pysla med riktigt avancerad SF (Vector rymdfart mumma)
 

glappkaeft

Veteran
Joined
23 Jul 2000
Messages
66
Location
Sundsvall
>Som tur var eller otur beror på hur man ser det så är gamla Marc >Miller Traveller dvs ursprungs versionen på väg hittills finns bara >Classic Adventures 1-13 med ändå.

Men ack så fel du har. Jag har inhandlat CT Books 0-8, CT Supplements 1-13 samt CT Adventures 1-13 på Games i Uppsala. Dessutom så släpptes Dubble Adventures 1-6 i December och brädspelen kommer i Februari.

Kolla själv på <A HREF="http://members.aol.com/Traveller/" target="_new">http://members.aol.com/Traveller/</A> >Om man nu skulle vilja pysla med riktigt avancerad SF (Vector rymdfart >mumma)

Inget slår Bruce Machintosh rymdstridsregler "Military Combat System" (helst blandat med Brilliant Lances) samt hans definitiva sensor regler (killen är astronom).

Patrik
 
Top