Nekromanti Köpes: Delta Green (BRP)

Rävnos

Warrior
Joined
7 Sep 2005
Messages
340
Hejsan,

skulle vilja få mina tassar på Delta Green(#1005) samt Delta Green:Countdown(#1008). Både från Pagan publishing.

Känns lite som en longshot, men är det någon som har den liggande och vill byta dem mot lite kosing(eller teoretiskt sett rätt mycket kosing vid grymt bra kvalitet) så släng mig ett PM eller svara på tråden.

\Marcus som har sökt med lykta.
 

Sanjuro

Warrior
Joined
12 Mar 2003
Messages
298
Location
Luleå
Man kan tydligen köpa Countdown från Pagans hemsida fortfarande - det skall vara något av en modern myt att den skulle vara OOP. Själv köpte jag mitt ex på Ebay för ganska billig peng ändå, men jag antar att det skall gå att beställa direkt från PP.

http://www.tccorp.com/pagan/pp_productlist.html

Fjärde produkten ovanifrån. Dessutom har ju nytrycket av Delta Green-grundboken (hårdpärm, orgasm) anlänt till USA nu såvitt jag förstår, det kan väl kanske vara läge att kolla hur det ligger till med återförsäljare för den.
 

Rävnos

Warrior
Joined
7 Sep 2005
Messages
340
tack för tipset! får ligga lågt och vänta på att Grundboken ska komma upp också så köper jag båda två från pagan direkt :gremsmile:

\Glad Marcus
 

Hunk

Hero
Joined
3 Aug 2001
Messages
1,419
Den nya versionen, PAG 1010 Delta Green HC (d20), släpptes i USA igår. Den borde förmodligen nå svenska spelbutiker inom ett par veckor.

Delta Green Countdown verkar vara slut hos åtminstone två stora amerikanska speldistributörer, men var inte det för ett par månader sedan. Exemplar borde finnas kvar i svenska välsorterade rollspelsbutiker (jag vet åtminstone en som har den i lager).

Den ursprungliga versionen (PAG 1005) är det däremot förmodligen knivigare att få tag på till rimligt pris. Har sett att den har gått på runt $100 på eBay.
 

Rävnos

Warrior
Joined
7 Sep 2005
Messages
340
är den gamla 1005an som jag är ute efter och har inte haft någon vidare tur än så länge. Har haft ett öga på ebay men är i ärlighetens namn rätt trött på att handla där, fick pynta ut sinnessjukt mkt frakt för mitt oblivion:2nd ed och fick även vänta i en mindre evighet på det.

Så jag letar i Europa och gärna hos återförsäljare som råkar ha ett ex liggande, men jag är som sagt inte särskilt hoppfull.

Countdown har jag ju dock insett inte är något större problem :gremsmile:
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,553
Location
Fallen Umber
Varför vill du ha den gamla dyra versionen i stället för den nya? Enda skillnaden är såvitt jag vet att det är tillagt d20-stats i den nya.


/Dimfrost
 

Rävnos

Warrior
Joined
7 Sep 2005
Messages
340
Tjaa jag finner BRP systemet mysigt och nostalgiskt medans jag finner D20 lite tråkigt och actionkonsentrerat. Och jag måste ju säga att CoC D20 var en grym flopp jämfört med BRP version 5.

Så min enda egentliga anledning är att jag är rädd att mystiken och spänningen är ersatt med Duke Nukem lir och 10.000 monsterstats. Om någon kan dementera detta och intyga att det är BRP-utgåvan med D20-stats så kommer jag givetvis fundera på det som ett alternativ :gremsmile:

\Marcus som är jävligt tveksam till D20 efter CoC D20.
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,553
Location
Fallen Umber
Jag är helt säker på att det är både BRP och d20 i den nya boken, men jag är alldeles för lat för att leta fram några faktiska länkar. Det kanske du kan klara själv? :gremsmile: Det måste ju stå något om det på företagets hemsida.


/Dimfrost (som varken gillar d20 eller BRP)
 

PAX

Jordisk Äventyrare
Joined
16 May 2000
Messages
3,107
Location
Tindalos
Den nya versionen har både BRP och D20 värden inklämda jämte de gamla.

Själv hade jag mer ögonen på Eyes Only som släpptes för ett par dagar sen i begränsad upplaga om 1000 exemplar. Men fraktkostnaden är för hög. En bok som slutar på 70 USD är inte värd det priset i mina ögon just nu. Och att gå ihop och försöka minska fraktkostnaden justerade inte slutpriset nämnvärt tycker jag.
 

PAX

Jordisk Äventyrare
Joined
16 May 2000
Messages
3,107
Location
Tindalos
Å andra sidan så tror jag boken är ett jäkligt schysst köp. Så jag beställde ett par stycken...
 

Rävnos

Warrior
Joined
7 Sep 2005
Messages
340
Så här gick det

beställde båda böckerna igår.

köpet gick ifrån den här affären.

tack för alla tips!

\Marcus som är mkt nöjd.
 
Top