Nekromanti Källor omkring Diablo

Eva Florén

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
2,107
Location
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb
Jag vet, det är ett jäkla hacknslashspel. Men det har sina mysiga punkter. Nu funderar jag på var man får tag i mer data omkring spelet och världen. För att inte tala om fler saker omkring eländet. =) Typ vapen och sånt, har hört att folk säljer vapen och figurer i onlineversionen är det sant. (nej jag spelar inte online... har ju ett gammalt trött modem juh)

Jag är bara nyfiken på sajter och krimskrams kring spelet.
 

Netfeed

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2001
Messages
2,273
Location
Göteborg
Re: En hög sidor

www.diabloii.net är imo absolut bästa sidan om diablo 2, planetdiablo funkar väl om man vill veta mer om ettan

//Netfeed, som undrar om inte detta borde ligga på Allmänt
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Krimskrams kring spelet hittade jag och Yassilus på Traditions tjugokronorsbord på Lincon - tre moduler, varav två till senaste D&D och en till AD&D för som sagt tjugo spänn styck - med grottabeller och tabeller för att skapa skatter och regler för de nya klasserna och sådant.. sådär helt underbart... hackandslashigt. :gremlaugh:
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,416
Just det + liten rättelse + fråga

Ajuste det gjorde vi. Fast det vara bara två. Diablerie och To hell and back. Den tredje boken var Ad&D2's version av Monster Manual. Inget med Diablo att göra även om det var en cool bok. :gremsmile:

Men eftersom Foggmock nu föreslog det här är frågan, var det rollspelet eller datorspelet du syftade på?
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Re: Just det + liten rättelse + fråga

Kollade just vilken det var jag hade och det var visst "Diablo II - The Awakening", ett Diablo-äventyr till D&D. Är mest stats och monster dock. Men då har ju jag också kunnat köpa de där, har funderat på det på många konvent men aldrig kommit ihåg vilken av dem det var jag hade hemma. Ingen uppenbarligen. =]

Skulle vilja läsa ett par av Diablo-romanerna... Men kanske inte så mycket att jag faktiskt köper dem. =]
 
Top