Julklappstråd

Skarpskytten

Ödestyngd världsvandrare
Hög tid för julklappar. I den här tråden kan den som vill be om hjälp med julklappsinköpen.

Jag letar efter en introduktionsbok för någon som vill börja med enklare möbelsnickeri, typ göra en egen bokhylla.

Last edited:
Jag letar efter in introduktionsbok för någon som vill börja med enklare möbelsnickeri, typ göra en egen bokhylla.
Inte ett konkret exempel men jag ser många böcker åt det hållet när jag går på Röd korset/Stadsmissionen/liknande, så kanske ha utkik där o fråga personalen var den typen av böcker hamnar i deras utbud.

Jag letar efter ett brädspel som:
  • Går att spela på max två timmar
  • Funkar bra på tre
  • Inte för svårt för en 12-åring
  • (bonus) Coop
Skulle kunna ställa frågan på samma sätt, men byta till 10åring (men en smart liten jäkel) och verkligen önska co-op
sonen drar sig lite från spel där han kan förlora när andra placerar sig bättre ("jag har tröttnat på att förlora litegrann").... dilemmat är att han blir ännu argare om han misstänker att vi spelar "korkat" med flit för att låta honom vinna....

Skulle kunna ställa frågan på samma sätt, men byta till 10åring (men en smart liten jäkel) och verkligen önska co-op
sonen drar sig lite från spel där han kan förlora när andra placerar sig bättre ("jag har tröttnat på att förlora litegrann").... dilemmat är att han blir ännu argare om han misstänker att vi spelar "korkat" med flit för att låta honom vinna....

Vi har kört Arkaham Horror ett par gånger med vår 11-åring, det har funkat okej i alla fall. Sen är det gammalt och man kanske ska köpa kortspelet istället men jag har aldrig spelat det så har ingen åsikt.

Tror också att det gamla Lords of the Ring-spelet (det där man spelar hobbitarna) skulle kunna funka. Vi har dock inte spelat det än för det spoilar böckerna som vi håller på att läsa oss igenom medelst högläsning och sista boken tar en evighet att ta sig igenom. Barnet har svårt med alla namn.

Det finns ett coop spel som heter Sleeping Gods som verkar snyggt och fantasieggande. Någon som har spelat det med barn?

Inte ett konkret exempel men jag ser många böcker åt det hållet när jag går på Röd korset/Stadsmissionen/liknande, så kanske ha utkik där o fråga personalen var den typen av böcker hamnar i deras utbud.
Hantverksbodar brukar många gånger också ha sådana böcker.

Så när man googlar brädspel och Warhammer-saker nuförtiden så matar den heliga algoritmen en med reklam för https://terraspel.se.

De har ett spel jag funderar på att köpa som är svårt att få tag på.

Men.

Det verkar vara ett norskt företag, har ingen svensk postadress, inte telefonnummer. Är det leggit, seriöst, vet någon något mer om detta mystiska företag, har någon beställt därifrån?

Köpte Bloodbowlreglerna där, funkade snabbt och bra så verkar legit. Ingen dropshipping i alla fall.
Har du inte fullt upp med dina orker till 40k?

Varenda gång jag är i en spelbutik behöver jag slå ett save vs köpa Bloodbowl-haflings …

Back