Presentation Joel B...... Borde skrivit denna post för LÄÄÄÄÄÄNGE sen :P

StradhLestat

Warrior
Joined
8 Sep 2020
Messages
336
Location
Fruängen
Tror fan inte jag presenterat mig..... oj oj oj...en annan får väl skämmas för att inte sköta forumetikett och så....

Joel B är namnet....

Första spelupplevelsen var DoD...blå lådan....våren -83
Sen spelades det intensivt i tonåren tills "verkligheten trängde sig på".... Visst ägde spelsessioner rum under de decennier som gått.....fast få och långt imellan....schemasvårigheter i livet helt enkelt att få ihop spelgrupp.....

Ett par stora paradigmskiften ägde rum för X-antal år sedan när hobbyn återupptogs med fullkraft och jag återgick till att vara rollspelare/spelledare igen med någorlunda regelbundenhet...
1. En spelsession MÅSTE inte vara en heldagstillställning.... som ung var det i princip från 09:00 tills alla tvingades hem för middag 19:00..... det går att spela på 2-4 timmar???? Mindblown :)
2. Rollspel online...... Vardagen och vuxen IRL går helt plötligt att kombinera med spelande...distans och logistik är mindre intressant.... Mindblown nummer 2...

Punkt ett och 2 har gjort att jag bland annat spelar med en bunt britter lite då och då... En del saker postar britten till sin youtubekanal "The Dark orb", men för mig är det viktiga att spela/Spelleda..... att ha kul helt enkelt ;)
Väl mött.... PÅ gothcon kommer jag iaf en dag springa med en t-shirt med "the dark orb" reklam.... Om någon vill spela ngt där, så hojta till :)

EDIT: Ska man ha med ålder också, så blir det att jag var 9 år första gången jag stötte på rollspel.... Med den infon borde det vara lättare att räkna ut hur gammal jag är än vad det var att kalkylera någons THAC0 i AD&D :p
 
Last edited:
Top