Nekromanti Jobbigt

TheGoblin

Veteran
Joined
13 Aug 2001
Messages
91
Location
Norrrrrland!
Jag är en SL som oftast vill ha lite skräck stämning
och lite allvar.
Men nu är det så att gänget jag spelar med är kobold spelare
och skämtar alltid till det hur jag än gör.
Hur får man pli på dem utan att sabba hela mötet?

-Goblins , dessa perfekta kreatur.....
 

]:)

Veteran
Joined
11 Mar 2001
Messages
51
Location
Borås
he he du får väl slå oss tills vi skärper oss men allvarligt så är det ju mest dom roliga situationerna vi garvar åt annars får du väl helt enkelt sätta gränser å säga åt oss å hålla käften förövrigt blir det vampire imorrn hoppas du vet det fan va kul de e
 

Elder Girov

Swordsman
Joined
29 Apr 2001
Messages
547
Location
Zinkensdamm, sthlm
Ni spelar Vampire, eller?

Vi kan ju säga så här, det är svårt att vara en kobold i Vampire om man råkat få i sig Setite-förorenat blod, som hindrar en från att t.ex spendera BP eller använda Disciplines. Kanske alla Physical Attributes sänks till 1.

Allt det där kan vara jättejobbigt, allra helst om en Sabbat-flock fått reda på ens gömställe och är sugna på att dibba lite, eller ännu bättre, sheriffen tror att man är Sabbat-spioner och hela staden letar efter en med tortyr och mord i sinnet. Plus Sabbat-flocken, kanske... /images/icons/laugh.gif

-HNIC- <A HREF="http://www.klan-kuk.cjb.net" target="_new">http://www.klan-kuk.cjb.net</A>
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,470
Location
Helsingborg
På vilket skämt är dem kobolder? Är de det bara för att de skämtar till saker?
Visserligen hatar jag själv när folk (inkl. mig själv) skämtar till det i spända situationer. Det tar helt udden av spänningen.
Gör såhär: Se surt på spelaren och gör m en överdriven gest ett minus i protokollet. Skriv gärna en kommentar. Sedan om du använder minuset lr inte är upp till dig.
Kan ev ha att den m mest skämtminus får nästa attack emot sig. /images/icons/smile.gif

/[color:green]Han</font color=green> som ogillar folk som missbrukar ordet 'kobold'
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Ärligehet !

var ärlig mot honom & säg som det är !!

[color:red]Nemo saltat sobrius, nisi forte insanis !</font color=red>
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Bryt de invanda mönstren

Jag brukade ha ASPROBLEM med spelare som inte tog mig på allvar, och de handlade oftast om att de var vana att spela humoristiska äventyr med mig, eller bara för att jag brukade vara en allmänt humoristisk person...

I vilket fall som helst, så började jag verkligen poängtera på olika sätt att "nu skulle det fanimig bli seriöst rollspelande" och skrev helkonstiga äventyr som inte liknande någonting de spelat tidigare, verkligen ansträngt mig med stämningsfull musik och dämpad belysning, och jag hade tillverkat en massa props (typ, jag gav dem brev som jag hade dränkt in i blod -eller tja, röd färg iaf- och bränt kanterna på och sotat över öppen låga så det såg skithäftigt ut och laminerat in pappersbrickor så det såg ut som ID-handlingar jag gav spelarna istället för rollformulär osv.) Då fattade de att om de skulle larva sig så skulle äventyret för alltid vara förstört -breven skulle vara oanvändbara, intrigerna förbrukade och tillochmed de svart stearinljusen skulle förlora lite av sin skrämseleffekt. Då blev det toppenäventyr av det hela, så det kan jag varmt rekommendera. Ett annat bra trix är att spela med personer du aldrig spelat med tidigare. Det blir alltid seriösare med folk man inte känner.
 

Hybris

Veteran
Joined
7 Aug 2000
Messages
139
Pröva på att skriva ett äventyr och ge dem färdiga karaktärer med djup och förhållande till varandra, arbeta ut scener och händelser i äventyret där de verkligen kan använda sig av sina rollpersoner och se till att någon av dem skulle ta mycket illa åt sig om de andra började skämta mitt under en spännade scen, t.ex kan ju någon vara bortrövad eller sjuk och i alla fall skulle jag ta mycket illa vid mig om någon började och skämta om min sjuka syster eller försvunna far, lika så kan det handla om religion eller politisk övertygelse. Om detta skulle funka kan du ju förklara för dem efteråt att det var tanken, annars kan du ju säga hur du ville haft det. Förhoppningsvis lär de sig något på det, och var inte rädd för att ge spelarna riktig kritik, de kan behöva det ibland.

"Om du beger dig ut på tigerjakt, förvänta dig en tiger"
 
Top