RECENSION Jim Henson's Labyrinth -- The Adventure Game

Sömniga Isaac

Rollspelsinkvisitor
Joined
9 Feb 2008
Messages
1,951
Location
Örebro
Om rollpersonerna misslyckas med att ta sig till slottet och konfrontera Trollkungen på 13 timmar blir de vilse i labyrinten. De förlorar minnet om varför de över huvud taget är där. Det står att man kan låta dem dyka upp som spelledarpersoner nästa gång man spelar.
Det här är en väldigt intressant lösning. Jag missade nog om du skrev det tidigare i tråden, jag läste nämligen om vad som hände men kan säkert glömt av det när jag skrev svaret (mitt minne börjar bli luddigt). Tack för svar oavsett och intressant lösning.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,559
Location
Rissne
Om rollpersonerna misslyckas med att ta sig till slottet och konfrontera Trollkungen på 13 timmar blir de vilse i labyrinten. De förlorar minnet om varför de över huvud taget är där. Det står att man kan låta dem dyka upp som spelledarpersoner nästa gång man spelar.
Det där låter jävla coolt, tycker jag. Och 100% passande för källmaterialet.
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,416
Tack för recensionen! Det här gjorde mig oväntat spelsugen (och sugen på att se om filmen). Det är häftigt med spel som hänger så tätt ihop med sina förlagor (när det väl finns). Tittar gärna på det när vi väl ses igen. :)

Känns det som att det har omspelningspotential? Hur många trettontimmarssessioner håller det för? :)
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,894
Location
The Culture
Tack för recensionen! Det här gjorde mig oväntat spelsugen (och sugen på att se om filmen). Det är häftigt med spel som hänger så tätt ihop med sina förlagor (när det väl finns). Tittar gärna på det när vi väl ses igen. :)

Känns det som att det har omspelningspotential? Hur många trettontimmarssessioner håller det för? :)
Jag tror att det är väldigt omspelbart. Troligen kommer bara ett par av platserna som besöks bli upprepningar, och det kan finnas detaljer som skiljer sig lite åt så att rollpersonerna tvingas handla på ett annat sätt. Annars kan det vara kul att bara testa en annan lösning och se vad som händer.
 

Badmojo

Old’s cool
Joined
21 Sep 2011
Messages
1,866
Location
Marjura
Reglerna känns lite Cthulhu Dark. PS Hade en vision när Labyrinth kom om att göra en svensk hack om sökandet efter Palmes mördare (privatspanare som fastnar i alla turer kring mordet brukar kalla det: "labyrinten") :)
 

terje

xenomorf mystiker
Joined
21 Jan 2001
Messages
1,651
Location
Demokratiska Republiken Latveria
Reglerna känns lite Cthulhu Dark. PS Hade en vision när Labyrinth kom om att göra en svensk hack om sökandet efter Palmes mördare (privatspanare som fastnar i alla turer kring mordet brukar kalla det: "labyrinten") :)
OT, men jag har fantiserat om att spela Inspectres med palmespanare istället för spökjägare.
 
Top