Nekromanti Jericho - ett tänkbart framtidsscenario i Neotech?

Eagle

Swordsman
Joined
14 Oct 2002
Messages
532
Hej!

Har ni sett tv serien Jericho på tv? Jag satt och funderade över om ett sådant scenario skulle kunna ske och hur USA isåfall skulle se ut i NeoTechs värld. Vad tror ni om detta?
 

ripperdoc

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,399
Location
Tokyo
Re: Jericho - ett tänkbart framtidsscenario i Neot

Jag har hört talas om den, så jag ska ta och se den och återkomma. Men det låter som en stämning man med lite improvisation kan lägga in i Neotech. Det påminner också lite om en händelse som omnämns i N2:s historieskrivning, något om staden Tiburon...
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Har ni sett tv serien Jericho på tv?
Nej, tyvärr. Det har jag inte. Är det en eriie som går nu ?
Om inte, så kan du väll beskirva lite den för mig isåfall. Tror annars att det är fullt rimligt att snatta & sno friskt ifrån serier fakitkst. Att inspireras av sådant är ju inte fel..
 

Jarre

Swordsman
Joined
1 Mar 2002
Messages
619
Location
Linköping
Re: Jericho - ett tänkbart framtidsscenario i Neot

Jo, jag har sett serien (eller dess första säsong då jag hoppas på en till).

Jag tror absolut att man skulle kunna hitta inspiration i den serien. De stater som förut var USA genomgick en splittring (jag minns inte exakt hur och hittar inte dess historia på nätet, finns den kvar?) så likheterna med förvirringen över vad som sker och "var man för sig"-mentalitet kan mycket väl ha ägt rum vid den tiden. Nu är Jericho ett extremexempel då <table><tr><th><font size="-1">Spoiler below:</font></th></tr><tr><td bgcolor="#DDDDDD">den federala regeringen och huvudstaden förintats tillsammans med all form av långväga masskommunkation</font></td></tr></table>, i Neotechs fall finns allt detta kvar, så vad man egentligen kan ta ur serien är jag inte klar över.

Nu misstolkade jag dig lite med flit, för jag tror att du menar att händelseförloppet skulle utspela sig 2059, inte vara en del av dess passerade världshistoria. Personligen tycker jag att det är en för stor förändring att göra på en kampanjvärld, om man tänker sig att fortsätta spela spelet och fortfarande använda utgivet världsmaterial; tänker man det sig som ett experimentscenario som är tillbakarullbart, kör på! Själv ser inte riktigt vad Neotech-världen skulle göra för scenariot. Så skulle jag välja att spela en Jericho-kampanj skulle jag följa förlagan tätare och förlägga den i dag, men det är jag det.
 
Top