Nekromanti Jag vet att detta har diskuterats men ändå...

ulvtand

Veteran
jo min spelare ville använda presision till sina ALLA attacker, vilket slutade med ännu en tråkig regeldisk........

men jag är säker på att jag har läst (någonstans i reglerna eller här eller på erata någonstans) att man bara kan använda presision på det FÖRSTA anfallet per rond.?!?

tacksam för svar

Ulvtand

k7e9

Hero
Som det står i vapenmästaren verkar det inte som man e begränsad till att bara använda det en gång per runda... Inte heller i krigarens väg var det något tal om att det bara fungerade första anfallet...
Nackdelen att använda det är väl den sänkta skadeverkan (vilket inte fanns i krigarens väg, som parentes)...

Någon annanstans i reglerna än på tekniken i vapenmästaren kan jag inte tänka mig att det står...

Erratan finns ju på neogames sida, där finns inte vapenmästaren med... Dock finns krigarens väg med, men inget nämns om att man endast fick använda precitionsanfall en attack per runda, eller att den bara skulle få användas den första...
Erratan har även texten "Senast uppdaterad 010630." överst, den kanske skulle uppdateras? Eon III finns ju inte med, många av böckerna är gamla och ersatta av nya versioner...

Vill du att den bara ska gå att använda en gång per runda, får du väl lägga in en husregel som sl... Men jag tror inte det finns i det officiella materialet...

Möjligt är väl att du läst en diskussion här på forumet om det (som ditt ämne antyder), och någon har förespråkat att man bara skulle få använda precitionsanfall en gång per runda... Så har det fastnat i bakhuvudet och så har du tänkt att det är en del av reglerna...

Big Marco

Vampyrchef
Precisionsanfall används valfritt för alla anfall, med trade-off att skadeverkan minskar med två.

wallahad

Swordsman
Bara för att jag vill ha en klargöring fr trådens initiativtagare.

När du menar ALLA anfall, visst menar du då;
Begränsat till de vapen som finns medtagna i karraktärens Vapenteknik.

Jag kör att du måste köpa Precisions anfall per vapen som ingår i tekniken.

Ex: tekniken har Slagsvärd och Stridssvärd som vapen.
Spelaren köper in Precisions anfall en vända och deklarerar att den går till Stridssvärd.
Det gör att han inte, på ett bra tag, kan använda Precisions anfall till anfall med Slagsvärdet.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Enligt eons standard regler så är motanfall alltid kvicka och du kan inte bestämma var de träffar, utan det är mer som ett litet försöka att skada fienden där du kommer åt.
Och kvicka anfall ger -Ob1t6 i skada om jag minns rätt.

Hjalle

Swashbuckler
Jag minns inte huruvida det faktiskt står detta i boken eller inte - isåfall blev det sedermera ett erratafall - men Motanfall är alltid normala. Dvs, ingen modifikation på skadan utöver halveringen.

-Hjalle, är trött och vill bli påhoppad.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Mitt fel, viste att det var något med minskad skada. Men eftersom jag inte har hela eons reglesystem memorerat så som du har så är det inte lätt att veta när man inte har tillgång till alla sina böcker.