Som det står i vapenmästaren verkar det inte som man e begränsad till att bara använda det en gång per runda... Inte heller i krigarens väg var det något tal om att det bara fungerade första anfallet...
Nackdelen att använda det är väl den sänkta skadeverkan (vilket inte fanns i krigarens väg, som parentes)...
Någon annanstans i reglerna än på tekniken i vapenmästaren kan jag inte tänka mig att det står...
Erratan finns ju på neogames sida, där finns inte vapenmästaren med... Dock finns krigarens väg med, men inget nämns om att man endast fick använda precitionsanfall en attack per runda, eller att den bara skulle få användas den första...
Erratan har även texten "Senast uppdaterad 010630." överst, den kanske skulle uppdateras? Eon III finns ju inte med, många av böckerna är gamla och ersatta av nya versioner...
Vill du att den bara ska gå att använda en gång per runda, får du väl lägga in en husregel som sl... Men jag tror inte det finns i det officiella materialet...
Möjligt är väl att du läst en diskussion här på forumet om det (som ditt ämne antyder), och någon har förespråkat att man bara skulle få använda precitionsanfall en gång per runda... Så har det fastnat i bakhuvudet och så har du tänkt att det är en del av reglerna...