Nekromanti Jag tänker ta över världen

Dilandau

Myrmidon
Joined
27 Sep 2000
Messages
4,401
Location
Stockholm
Eller göra den lite nördigare, i alla fall.

Ni som följer mig på twitter eller läser Piruett.se har säkert inte kunnat undgå min skamlösa drive (varav detta inlägg är en del) för att ragga fans – "gilla" – till min jobbrelaterade Facebook-sida.

Jag jobbar alltså på Aftonbladet och har länge haft en ambition att nörda till tidningen och sajten lite. Det är dock trögrott. Jag skriver lite här, webbtv:ar lite där. Sånna saker.

Nu planerar jag lägga i en högre växel. Genom att samla ihop ett stort följe nördar/geeks/gamers/kallaervadnivill till Facebook-sidan kan jag uppnå flera saker.

Dels blir det lättare att påverka om jag kan säga "Hörrni, jag har 2000 pers här i mobilen som skulle vara intresserade av att läsa en djupgående kulturartikel om rollspelhobbyn i Sverige i dag. Make it so!". Dels blir jag en kontaktperson för nördsverige på Nordens största dagstidning. Någon att skicka tips på geekvärdiga nyheter eller komma med artiklelidéer till. Jag menar, vill du skriva en debattartikel om hur lajvhobbyn missgynnas av nuvarande lagar och regler, hör av dig till mig så går jag och mjukar upp debattredaktionen.

Jag ska vara ärlig och säga att jag inte har någon aning hur lång tid det kommer ta innan det här får några effekter. Men vaffan, det är värt att försöka! Jag drömmer om ett Sverige där Trakorien-rollspelet kan recenseras på kultursidan, där Warren Ellis har en given plats bredvid Camilla Läckberg, där det inte är konstigt att läsa rykten om nya serietidningar i spalterna i Nöjesbladet, där Sofis Mode plötsligt har tre uppslag om lajvmode.

Det är en utopi, visst, men en utopi som kommer lite, lite närmre om ni gillar mig på http://www.facebook.com/nerdmange.

It's a long shot, but it might just work. :gremwink:
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
Jag ogillar egentligen både Facebook och Aftonbladet (din arbetsgivare mest), men jag ska likea dig.
 
Top